Centerpartiet försöker stoppa Highvalley skatepark

danteprtic

Medlem
kanske lite sent med valen och så men jag tycker att ni ska ta er tid och läsa detta.
''kopierat från tacky''.

''Idag och imorgon är det budgetdebatt i kommunfullmäktige. Av någon anledning är centerpartiet bestämt sig för att vara emot bygget av skateparken i Högdalen. Låt oss rösta ner dom.

Jag fick precis ett e-mail från Sub Surfers med en länk till Centerpolitikern Per Ankersjös blogg där han berättar om sina planer att försöka stoppa den planerade betongparken i Högdalen, Stockholm.

"Nej. Ledsen. Jag kan inte tiga, jag måste säga att jag tycker att den nya skateboardparken i Högdalen är en dålig idé. Inte som sådan, utom som kommunal satsning. 30 miljoner kronor är väldigt mycket pengar.", skriver Per Ankersjö på sin blogg.

"Jag vet att jag kommer att få skäll för att jag säger detta rakt ut men det finns så många som bara nickar och inte vågar säga ifrån för att trycket just nu råkar vara hårt och för att man riskerar att vara en tråkmåns.", fortsätter Per Ankersjö i sin blogg.

Gissa vad Per? Ett riktigt dåligt val. Lyckas du stoppa parken kommer jag göra allt för att få varenda en av Tackys 100.000 svenska läsare och deras föräldrar att inte rösta på Centern. Jepp! Varför inte en fetingbanner på Tacky införl nästa val som förmedlar detta budskap; "Centern dödade Highvalley skatepark". Grattis Per! Du verkar verkligen veta hur man skrämmer bort folk från att rösta på centerpartiet. Speciellt när du visar vilken koll du har på skateboard genom att förklara att du åkte skateboard på 70-talet. Hej! Varför skulle sverige satsa på att hela svenska folket ska ha bredband? Jag prövade faktiskt internet en gång 1992. Det fanns ju ingeting där knappt och nästan ingen använde det. Internet är så klart en fluga som några få anhängare använder sig av idag. Japp! Jag har koll....

Så vad kan du göra för att hjälpa till? Jo, sprid ordet om detta. Låt alla få veta vilken glädjedödare svenska folket valt in. Låt också Per Ankersjö få veta varför vi vill ha europas största betongpark i Stockholm.''

här är parken i 3d skiss:
http://2.bp.blogspot.com/_E5qP1Lx_woM/R9DyUTZmZwI/AAAAAAAABQc/j6cZWc1Msmw/S1600-R/higvalley.jpg

så jag tycker att om centerpartiet får sin vlja igenom så ska inte en enda kotte rösta på dom i valen.
Peace

Senast ändrad:
Fy faan så dåligt av centern, håller med dig till fullo!!!!!!
Ser han inte att skatboard växer sig större(enligt min åsikt)

Spread the word!!!

finns det verkligen behov av en ny skatepark i stockholm då?

Senast ändrad:
Visst är det tråkigt att det inte vill satsa på skateboard, jag åker själv skateboard liksom. Men man måste också inse att 30 miljoner kronor är sjukt mycket pengar, pengar som skulle kunna göra mycket annat gott också. Han skriver ju liksom att det är inte själva Skateboardparken han är emot, det är just att den ska kosta 30 miljoner.

kan inte alla posta en hatkommentar i hans blogg?

Gissa vad Per? Ett riktigt dåligt val. Lyckas du stoppa parken kommer jag göra allt för att få varenda en av Tackys 100.000 svenska läsare och deras föräldrar att inte rösta på Centern. Jepp!

Det känns alltså som att alla dessa människor röstade på centern innan?

Setermaan sa:
Gissa vad Per? Ett riktigt dåligt val. Lyckas du stoppa parken kommer jag göra allt för att få varenda en av Tackys 100.000 svenska läsare och deras föräldrar att inte rösta på Centern. Jepp!

va?

Vilken jävla torrboll, den där Per. Skulle vara kul om typ alla på Freeride/Tacky skickade hatmail till honom så att hans dator crashade :]

dant sa:
Setermaan sa:

va?
'
Alltså inte för att vara taskig, men det är visar ungefär hur mycket du vet vad du pratar om, det vad setermaan menar är att skateboardåkare brukar inte tillhöra den gruppen av människor som röstar på centerpartiet. Säger det engång till, ni som vill skicka hatmail till honom. FÖRST OCH FRÄMST, ALLA, exakt ALLA har rätt till en egen åtsikt. Skicka hatmail är ju sjukt barnsligt? Håller ni på så kan ni ju glömma eran skatepark. Inte så konstigt att skatare har dåligt rykte. Man skäms ju. Det andra, 30 miljoner är ju sjukt mycket. Jag har för mig att jag har hört att Linköpingspark kostade 4-5 miljoner.

OlofM sa:
dant sa:
Setermaan sa:

va?
'
Alltså inte för att vara taskig, men det är visar ungefär hur mycket du vet vad du pratar om, det vad setermaan menar är att skateboardåkare brukar inte tillhöra den gruppen av människor som röstar på centerpartiet. Säger det engång till, ni som vill skicka hatmail till honom. FÖRST OCH FRÄMST, ALLA, exakt ALLA har rätt till en egen åtsikt. Skicka hatmail är ju sjukt barnsligt? Håller ni på så kan ni ju glömma eran skatepark. Inte så konstigt att skatare har dåligt rykte. Man skäms ju. Det andra, 30 miljoner är ju sjukt mycket. Jag har för mig att jag har hört att Linköpingspark kostade 4-5 miljoner.
Men hur ska jag veta att han är ironisk eller inte? sen kan man ju prata om hatmail eller inte, men jag tycker att det är dåligt av dig att peka ut folk som bara vill att parken ska bli till. och vrf har skatare dåligt rykte?:S 30 miljoner är mycket pengar men jag tror att det är värt det som vi kommer att få ha kul och åka i.

Inte för att vara aggro och hålla på centern.
Men Sthlm behöver väl knappast en ny park? Men visst skitkul om den byggs!
Då måste man ju nästan fixa cash till en trip till sthlm.

Tillbaka
Topp