Centrera stancet på en freeride bräda?

theoJ

Ny medlem
Tjena, köpte en Burton Bullet förra året, det är en "Allmountain Freestyle" bräda enligt burton. För att åka både park och offpist.
Men har insett nu att jag istället skulle köpt en park-bräda, då jag nästan bara åker park, och inte så mkt offpist.
Och för att kunna snurra och åka fakie etc lättare så vill jag placera bindningarna så att mitt stance hamnar i mitten av brädan istället för bak på brädan, har testat och det är fullt möjlitg med de skruvhål som finns.

Så jag undrar om någon har gjort lika dant och har några erfarenhter av det?
I så fall, dela gärna med er av hur det känns och fungerar!

Sökte i forumet men hittade inget svar..

Jag har gjort ganska precis tvärtom. Kör på Ride DH, en parkbräda, men för att inte ta död på benen på en puderdag så har jag monterat bak bindningarna typ 2,5 cm. Samtidigt som det underlättar puderåkningen så tycker jag inte att det försvårar park- & lekåkning. Snurrarna går lika lätt som vanligt. Åker inte jättemycket switch, bortsett från cab 3orna jag slänger upp lite överallt. Och det funkar iaf utan problem.

Kort sagt skulle jag nog rekommendera att placera bindningarna lite bakom mitt, om du inte tänkt spendera all tid i parken och åker lika mycket switch som vanligt. Fördelen med snowboard gentemot skidor är ju dock att du kan prova dig fram och flytta bindningarna hejvilt fram och tillbaka tills du hittat den stance du trivs med! Går ju även snabbt att flytta bak endast på puderdagar.

Senast ändrad:
Okej tack för svaret! Ska testa och se olika varianter, som du säger är det sjukt skönt på bräda att det tar 30 sek att flytta på en bindning ;)

Tillbaka
Topp