Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Centrera telemarksbindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 136201" data-attributes="member: 34110"><p>Eftersom det är så många som tittat och ingen som svarat så ger jag mig på den här då <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>"förstörs skidan om man flyttar en redan ditsatt bindning?"</p><p>Nej, man bör dock inte borra nya skruvhål inom 1cm från dom gamla. </p><p>Man bör även fylla igen de gamla skruvhålen. Lim duger. </p><p>Trälim för utomhusbruk fungerar bra både för skruvarna som håller fast bindningen och att fylla gamla hål med.</p><p></p><p>"Ska jag flytta bindningen till mitten eller ska jag låta den vara där den sitter nu?"</p><p></p><p>Jag är ju absolut ingen jibber och den lilla fakie-åkning jag gjort på telisar har väl inte direkt givit mersmak. Jag är å andra sidan gammal nog för att tycka att det är lite fjantigt att åka med ryggen i färdriktningen annat än som en skidvaneövning. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>Men om man vill jibba och åka fakie så bör man väl mittmontera.</p><p>Skidan lär väl förlora en hel del av sina åkegenskaper men livet är ju en kompromiss.</p><p>Tänk på att mitten på sulan inte är mitten på pjäxan eftersom "läppen" sticker ut framför foten.</p><p></p><p>Bra info om montering inklusive tips om hur man monterar telemarksbindningar på twintips finns här <a href="http://www.linken.no/mounting.asp">artikel på linkens websajt</a></p><p> </p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Peace.</p><p>/rabbit</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 136201, member: 34110"] Eftersom det är så många som tittat och ingen som svarat så ger jag mig på den här då ;) "förstörs skidan om man flyttar en redan ditsatt bindning?" Nej, man bör dock inte borra nya skruvhål inom 1cm från dom gamla. Man bör även fylla igen de gamla skruvhålen. Lim duger. Trälim för utomhusbruk fungerar bra både för skruvarna som håller fast bindningen och att fylla gamla hål med. "Ska jag flytta bindningen till mitten eller ska jag låta den vara där den sitter nu?" Jag är ju absolut ingen jibber och den lilla fakie-åkning jag gjort på telisar har väl inte direkt givit mersmak. Jag är å andra sidan gammal nog för att tycka att det är lite fjantigt att åka med ryggen i färdriktningen annat än som en skidvaneövning. ;) Men om man vill jibba och åka fakie så bör man väl mittmontera. Skidan lär väl förlora en hel del av sina åkegenskaper men livet är ju en kompromiss. Tänk på att mitten på sulan inte är mitten på pjäxan eftersom "läppen" sticker ut framför foten. Bra info om montering inklusive tips om hur man monterar telemarksbindningar på twintips finns här <a href="http://www.linken.no/mounting.asp">artikel på linkens websajt</a> Lycka till! Peace. /rabbit [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Centrera telemarksbindning?
Tillbaka
Topp