chamonix 2011/2012

Wille_LJ

Medlem
chamonix 2011/2012
Tjena!

Tänkte höra vilka som ska dit?
Själv söker jag boende och någon att dela boende med.

Är det någon som söker inneboende är det bara att skicka ett pm.
Tips på boende är också välkommet!

Senast ändrad:
chamonix 2011/2012
Tjena! Jag har planer på att dra dit i vinter och letar, likt du, folk att hänga och dela boende mer! Hör av dig om du är sugen på att samordna något.

//Nicholas

chamonix 2011/2012
Tja!!
Vi är 4-5 brudar som bestämt oss för att dra ner vi har dock redan tagit kontakt om boende och verkar bli klart i dagarna! Men hoppas på att se er där nere! Finns även en del säsongsboenden på http://www.chamserve.com

chamonix 2011/2012
Jag och en polare tänkte dra ner i november någongång, men känns bättre att leta boende på plats och bara fixa ett tillfälligt i ca 10 dagar, iaf så vi gjorde i St anton förra året och vi fick ett riktigt sjysst billigt boende, vet inte hur det är i Cham dock.

chamonix 2011/2012
Jag och min sambon ska vara nere hela säsongen och har hyrt lägenhet i Chamonix sud. Ska bli kul att träffa andra sköna lirare på plats!

chamonix 2011/2012
jag som trodde ingen skulle åka dit efter förra säsongen =)

hoppas på mkt jävla snö nu tidigt annars blir det ingen kul vinter....

chamonix 2011/2012
Trevligt att se att det är några som redan har bestämt sig. Får reda på om jag får tjänstledigt från jobb nästa vecka.
Sen kan jag börja leta efter sängplats.

Oskar_Lindby det verkar inte vara så många som gör så i Chamonix men det går nog bra ändå, kanske tom bättre.
Själv vill jag vara säker innan jag åker ner. Kan ha med åldern att göra. Börjar ju bli till åren, är ju halvvägs till 50.
Sen kan jag inte heller komma hem till Malmö om jag inte hittar någonstans att bo för min lägenhet är uthyrd under tiden jag är borta. 0m ni skulle ändra er, trots allt, skicka bara ett pm.

Boxra hur ni hittade er lägenhet, var det via samma länkar som i denna tråd eller på annat håll?
Giebat antar att ni hittade er via länken du länkade till?

Finns det någon lavinkurs att gå där nere?

Senast ändrad:
chamonix 2011/2012
bagge_87 sa:
jag som trodde att ingen skulle åka dit efter förra säsongen =)

Hoppas på mkt jävla snö nu ...tidigt! Annars blir det ingen kul vinter....
Nä det tror jag är lugnt. Var inte bra på många andra orter heller. Om man bara går ett år tillbaka innan dess så var det hur mycket puder som helst. Det var bara ett dåligt år med mycket sol.

Senast ändrad:
chamonix 2011/2012
Tjena!!

igår blev boendet klart før oss vi blev bara 4 tjejer så det blev att vi bokade med seasonalaccommodation.com dom verkar hel shysta och det bra med att boka med dom ær att fotast alla rækningar ingår!!

Ses i vinter!

chamonix 2011/2012
Wille_LJ sa:
bagge_87 sa:

Nä det tror jag är lugnt. Var inte bra på många andra orter heller. Om man bara går ett år tillbaka innan dess så var det hur mycket puder som helst. Det var bara ett dåligt år med mycket sol.
jo det var helt okej...., tänkte ivos mer på att det kommer bli farligt, ett par extra kulor i pistolen, känns som döds antalet ligger över snittet detta året :(

chamonix 2011/2012
bagge_87 sa:
Wille_LJ sa:
bagge_87 sa:

jo det var helt okej...., tänkte ivos mer på att det kommer bli farligt, ett par extra kulor i pistolen, känns som döds antalet ligger över snittet detta året :(
Jo det är sant tänkte inte så långt.

chamonix 2011/2012
Jag åker ner, förmodligen själv till Chamonix håller också på att leta boende. Är det någon som har säsongat där och varit inneboende hos någon lokal? Tror ni det kan funka, jag är ute efter ett litet rum och möjlighet att tillaga lite mat, bryr mig ingenting om komfort ska bara åka skidor i princip varje dag. Kan tänka mig att bo med någon som har liknande mål som mig att utveckla sin åkning, isf PM mig.

chamonix 2011/2012
Wille_LJ sa:
Boxra hur ni hittade er lägenhet, var det via samma länkar som i denna tråd eller på annat håll?
Giebat antar att ni hittade er via länken du länkade till?

Finns det någon lavinkurs att gå där nere?
Vi hyrde via http://www.mountain-base.com/. Säkert inte det billigaste alternativet men med två barn kändes det som om dom kunde hjälpa oss på ett bra sätt med våra krav och alla frågor vi hade.

Min sambo hittade även lavinkurser, ska se om han har kvar länken. De gick i två omgångar tidigt på säsongen så vi tar nog en var...

chamonix 2011/2012
Tjena!

Min plan var från början att dra ner med Giebat & co men kunde inte boka när de skulle så det sket sig men nu börjar det ordna upp sig och det är Cham som gäller! Tänkte höra om det är någon som söker en inneboende eller någon att dela lägenhet med?

ser att några andra också söker boendekompisar, vi kanske kan styra något?

chamonix 2011/2012
japp den i Les Houches e skit najs har för mig att det kostar 13 € men man kan köpa klippkort....

sen finns det 3 st boulderhallar i chamoinx den på bilden där säsongare hänger 60€ för 3 månader om jag kommer ihåg rätt, ensas aldrig vatt där måste va medlem... sen en som e lite mer hardcore =)

men klättra inne nej nej man klättra ute =) hade utomhusslätter premiär 17.e januari i chamonix, annrs kan man bara dra en timma ner i asto dalen i italien å chilla i shorts å t-shirt.

Det är det bästa med chamonix finns så mkt mer än bara skidåkning!

jag har inte heller löst nått boende så om nån har nått över så hör av er....

chamonix 2011/2012
bagge_87 sa:
japp den i Les Houches e skit najs har för mig att det kostar 13 € men man kan köpa klippkort....

sen finns det 3 st boulderhallar i chamoinx den på bilden där säsongare hänger 60€ för 3 månader om jag kommer ihåg rätt, ensas aldrig vatt där måste va medlem... sen en som e lite mer hardcore =)

men klättra inne nej nej man klättra ute =) hade utomhusslätter premiär 17.e januari i chamonix, annrs kan man bara dra en timma ner i asto dalen i italien å chilla i shorts å t-shirt.

Så det går att klättra ute såpass tidigt. Härligt!
Förövrigt åker jag själv och har inte fixat boende än, så om någon har en plats över, eller vill fixa något tillsammans..
Någon som vet hur det är att fixa boende på plats?

chamonix 2011/2012
chamonix 2011/2012
AmandaSundin sa:
bagge_87 sa:

Så det går att klättra ute såpass tidigt. Härligt!
Förövrigt åker jag själv och har inte fixat boende än, så om någon har en plats över, eller vill fixa något tillsammans..
Någon som vet hur det är att fixa boende på plats?
nu va det lite speciell säsong förra året =) sämsta snömässiga på 30 år ryktades det om, å varm som fan så det va nog lite ovanligt tidigt.....

chamonix 2011/2012
Hört att om man köper säsongs kort innan december runt 20 nov så får man en hel del rabatt är det någon som har kolla på detta och vilken sida köper man ifrån då ?

chamonix 2011/2012
Någon som åkt tåg eller tänkt göra det till chamonix finns det möjlighet att boka en sådan biljett eller får man köpa biljetter på plats. Jag har letat en del hittar dock inget ställe man kan boka en direkt biljett.

chamonix 2011/2012
tåg e ju typ 3-4 byte på.... nær jag kollade

buss så e det nog ucpa som gæller å dom kør førsta resa som jul veckan annrs e det smidigt alternativ om det finns plats øver. Har man inte 8 ton packning kan man flyga ner billigt som 3 med norwegian sen 25 € i transfer....

annrs e bil guld å ha i cham =) så man kan slå japanen :P

chamonix 2011/2012
bagge_87 sa:

buss så e det nog ucpa som gæller å dom kør førsta resa som jul veckan annrs e det smidigt alternativ om det finns plats øver. Har man inte 8 ton packning kan man flyga ner billigt som 3 med norwegian sen 25 € i transfer....

Jim för helvete! Fixa ett svensk tangetbord!

chamonix 2011/2012
Blidee sa:
bagge_87 sa:

Jim för helvete! Fixa ett svensk tangetbord!
vadå får man inte surfa på jobbet =) man får leva med norskt tangetbord før å slippa jobba ihjæl sig, eller vad sæger du blide ?

chamonix 2011/2012
Hej dar,

Jag har en lagenhet i Chamonix som jag ev kommer hyra ut under vintern 11/12 om jag hittar ngn _lamplig_ hyresgast. Det finns en enkel hemsida med bilder etc, www.stayincentralchamonix.com. Jag kan val redan forvarna att jag inte kommer hyra ut till yngre hop-plock av bummare, da jag mycket val vet hur det gar till... :D

Skicka ett mail om det verkar intressant. Ses i backen.

Cham

chamonix 2011/2012
Den 3 dagars verkar lite lockande. Men jag får se vad jag gör, det är ändå lite tid kvar.

boxra sa:
Googlade lite och hittade en hel del olika lavinkurser, här kommer lite exempel:

1 dag: http://www.chamex.com/courses/avalanche-awareness
3 dagar: http://www.chamex.com/courses/aiare-level-1-avalanche-course

Om man vill gå kurs i Sverige innan man åker ner finns det här: http://www.mountainguide.se/default2.asp?Id=28&languageId=46

Finns det någon som gått kurs själv och kan rekomendera något företag?
Det verkar ändå som några i tråden letar boende och några att dela boende med, är det någon som är sugen på att styra upp något?

chamonix 2011/2012
jao da kan tänka mig å hitta nått boende, MÅSTE tillbaka!

jag vägra bo med spritbummar! å heller folk med 130 grams skidor än 130mm =)

hur tänker du wille vill du bo i chalet ? süd ? vi e ju lite äldre.... kanske bli bra :P

tydligen håller ungdomarna på med facebook nu för tiden, kanske skulle snacka lite där ? adda mig eller nått Jim Runeson jag e inte så insatt....

mailade chamcham snubben men han har ikke svarat....

ha de // Jim

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp