Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä det tror jag är lugnt. Var inte bra på många andra orter heller. Om man bara går ett år tillbaka innan dess så var det hur mycket puder som helst. Det var bara ett dåligt år med mycket sol.bagge_87 sa:jag som trodde att ingen skulle åka dit efter förra säsongen =)
Hoppas på mkt jävla snö nu ...tidigt! Annars blir det ingen kul vinter....
jo det var helt okej...., tänkte ivos mer på att det kommer bli farligt, ett par extra kulor i pistolen, känns som döds antalet ligger över snittet detta åretWille_LJ sa:Nä det tror jag är lugnt. Var inte bra på många andra orter heller. Om man bara går ett år tillbaka innan dess så var det hur mycket puder som helst. Det var bara ett dåligt år med mycket sol.bagge_87 sa:jag som trodde att ingen skulle åka dit efter förra säsongen =)
Hoppas på mkt jävla snö nu ...tidigt! Annars blir det ingen kul vinter....
Jo det är sant tänkte inte så långt.bagge_87 sa:jo det var helt okej...., tänkte ivos mer på att det kommer bli farligt, ett par extra kulor i pistolen, känns som döds antalet ligger över snittet detta åretWille_LJ sa:Nä det tror jag är lugnt. Var inte bra på många andra orter heller. Om man bara går ett år tillbaka innan dess så var det hur mycket puder som helst. Det var bara ett dåligt år med mycket sol.bagge_87 sa:jag som trodde att ingen skulle åka dit efter förra säsongen =)
Hoppas på mkt jävla snö nu ...tidigt! Annars blir det ingen kul vinter....![]()
Vi hyrde via http://www.mountain-base.com/. Säkert inte det billigaste alternativet men med två barn kändes det som om dom kunde hjälpa oss på ett bra sätt med våra krav och alla frågor vi hade.Wille_LJ sa:Boxra hur ni hittade er lägenhet, var det via samma länkar som i denna tråd eller på annat håll?
Giebat antar att ni hittade er via länken du länkade till?
Finns det någon lavinkurs att gå där nere?
Kul med fler tjejer. Då kanske jag kan hänga på er i backarna när det är min tur att åka skidor och sambons tur att passa barnen :DAmandaSundin sa:Jag funderar också på Chamonix! Jag klättrar också och har hört att det finns ett inomhus klättergym. Någon som vet något om det?
Så det går att klättra ute såpass tidigt. Härligt!bagge_87 sa:japp den i Les Houches e skit najs har för mig att det kostar 13 € men man kan köpa klippkort....
sen finns det 3 st boulderhallar i chamoinx den på bilden där säsongare hänger 60€ för 3 månader om jag kommer ihåg rätt, ensas aldrig vatt där måste va medlem... sen en som e lite mer hardcore =)
men klättra inne nej nej man klättra ute =) hade utomhusslätter premiär 17.e januari i chamonix, annrs kan man bara dra en timma ner i asto dalen i italien å chilla i shorts å t-shirt.
Det är det bästa med chamonix finns så mkt mer än bara skidåkning!
jag har inte heller löst nått boende så om nån har nått över så hör av er....
Absolut! Alltid kul med fler åkkompisar!boxra sa:Kul med fler tjejer. Då kanske jag kan hänga på er i backarna när det är min tur att åka skidor och sambons tur att passa barnen :DAmandaSundin sa:Jag funderar också på Chamonix! Jag klättrar också och har hört att det finns ett inomhus klättergym. Någon som vet något om det?
Här kan du läsa mer om klätterväggen
nu va det lite speciell säsong förra året =) sämsta snömässiga på 30 år ryktades det om, å varm som fan så det va nog lite ovanligt tidigt.....AmandaSundin sa:Så det går att klättra ute såpass tidigt. Härligt!bagge_87 sa:japp den i Les Houches e skit najs har för mig att det kostar 13 € men man kan köpa klippkort....
sen finns det 3 st boulderhallar i chamoinx den på bilden där säsongare hänger 60€ för 3 månader om jag kommer ihåg rätt, ensas aldrig vatt där måste va medlem... sen en som e lite mer hardcore =)
men klättra inne nej nej man klättra ute =) hade utomhusslätter premiär 17.e januari i chamonix, annrs kan man bara dra en timma ner i asto dalen i italien å chilla i shorts å t-shirt.
Det är det bästa med chamonix finns så mkt mer än bara skidåkning!
jag har inte heller löst nått boende så om nån har nått över så hör av er....
Förövrigt åker jag själv och har inte fixat boende än, så om någon har en plats över, eller vill fixa något tillsammans..
Någon som vet hur det är att fixa boende på plats?
Jim för helvete! Fixa ett svensk tangetbord!bagge_87 sa:tåg e ju typ 3-4 byte på.... nær jag kollade
buss så e det nog ucpa som gæller å dom kør førsta resa som jul veckan annrs e det smidigt alternativ om det finns plats øver. Har man inte 8 ton packning kan man flyga ner billigt som 3 med norwegian sen 25 € i transfer....
annrs e bil guld å ha i cham =) så man kan slå japanen :P
Jo jag blir kvar hela åretArBr sa:Ingen som har planer för en sommarsäsong i Cham?
vadå får man inte surfa på jobbet =) man får leva med norskt tangetbord før å slippa jobba ihjæl sig, eller vad sæger du blide ?Blidee sa:Jim för helvete! Fixa ett svensk tangetbord!bagge_87 sa:tåg e ju typ 3-4 byte på.... nær jag kollade
buss så e det nog ucpa som gæller å dom kør førsta resa som jul veckan annrs e det smidigt alternativ om det finns plats øver. Har man inte 8 ton packning kan man flyga ner billigt som 3 med norwegian sen 25 € i transfer....
annrs e bil guld å ha i cham =) så man kan slå japanen :P
Gött! Man har inte gjort Cham på riktigt om man inte gjort en sommar ocksåErika87 sa:Jo jag blir kvar hela åretArBr sa:Ingen som har planer för en sommarsäsong i Cham?![]()
Det verkar ändå som några i tråden letar boende och några att dela boende med, är det någon som är sugen på att styra upp något?boxra sa:Googlade lite och hittade en hel del olika lavinkurser, här kommer lite exempel:
1 dag: http://www.chamex.com/courses/avalanche-awareness
3 dagar: http://www.chamex.com/courses/aiare-level-1-avalanche-course
Om man vill gå kurs i Sverige innan man åker ner finns det här: http://www.mountainguide.se/default2.asp?Id=28&languageId=46
Finns det någon som gått kurs själv och kan rekomendera något företag?