chamonix 2011/2012

chamonix 2011/2012
Argh! blir galet skid sugen när jag läser om alla som ska ner! ska man säsonga, ska man inte?? blir inte klok på detta. verkar luta mot en månads semester i vinter iaf, ingen säsong men ändå lite skidor iaf...

chamonix 2011/2012
ja det e inte lætt å va toffel =) bara vælja 50 fresh i cosmique eller baka bullar eller nått annat spænnade... svårt val puss puss

chamonix 2011/2012
Jag och en polare håller på och kollar runt lite. Dock tänkte vi bo i Argentiere. Planen är att dra ned i mellandagarna och stanna fram till veckan efter påsk.

chamonix 2011/2012
Här är ytterligare en som letar bostad, delar gärna. Dock inte med fem festande 18-åringar... Letar också jobb - antar att det blir till att knacka dörr. Argentière är helt OK för mig. Med tanke på jobbsök kanske jag åker ner lite tidigare och bor tillfälligt på Skistation, el dyl. Hänger gärna på om ni hittar nåt.

Senast ändrad:
chamonix 2011/2012
Tja. Det blir Chamonix i vinter för min del, kravet är att jag och Bagge_87 är givna i första-femma i den årliga hockeymatchen mot fransmännen!

chamonix 2011/2012
ligger i lite olika tankar ångande boende....

detta gäller ett chalet, kan va ledigt vet dock inte 100 så detta är en intressekoll

förra vintern kostade det 2150 månaden

det finns alla bekvämligheter, diskmaskin tvättmaskin riktigt kyl frys spis ugn osv stor syd vänd veranda med en fantastisk utsikt!

enda nackdel är enligt mig att det tar ca 7 min att gå till bussen och midi å nån minut till att gå till huvudgatan... går en buss utanför dörren till busstationen och vidare till flegere, men vet inte hur ofta den går....

det som behövs för att priset ska bli okej enligt mig är 6st personer, vi kan redan va 3 inte kollat med dom andra....

ett par eller 2 personer som kan tänka sig dela på en dubbelsäng (då får man ett eget rum) sen finns det ett vindsrum har för mig att det finns dubbelsäng därmed.... sen finns det en säng till dock ej eget rum men ändå lite privat, sen finns det ett rum med våningssäng.

det är på ca 70-80 m^2 skulle jag gissa på

bara hör av er om ni har några frågor

//Jim

Senast ändrad:
chamonix 2011/2012
ctobiasson sa:
Erika87 sa:
ArBr sa:
Ingen som har planer för en sommarsäsong i Cham?
Jo jag blir kvar hela året :-)
Gött! Man har inte gjort Cham på riktigt om man inte gjort en sommar också
Gott, än så länge bara lösa planer för min del, men det är väl ingen större skillnad på sommar och vintersäsong med boende och jobb? När bör man vara på plats, eller hur funkar det i övergången mellan vinter och sommar om man letar jobb?

chamonix 2011/2012
bagge_87 sa:
ligger i lite olika tankar ångande boende....

detta gäller ett chalet, kan va ledigt vet dock inte 100 så detta är en intressekoll

förra vintern kostade det 2150 månaden

det finns alla bekvämligheter, diskmaskin tvättmaskin riktigt kyl frys spis ugn osv stor syd vänd veranda med en fantastisk utsikt!

enda nackdel är enligt mig att det tar ca 7 min att gå till bussen och midi å nån minut till att gå till huvudgatan... går en buss utanför dörren till busstationen och vidare till flegere, men vet inte hur ofta den går....

det som behövs för att priset ska bli okej enligt mig är 6st personer, vi kan redan va 3 inte kollat med dom andra....

ett par eller 2 personer som kan tänka sig dela på en dubbelsäng (då får man ett eget rum) sen finns det ett vindsrum har för mig att det finns dubbelsäng därmed.... sen finns det en säng till dock ej eget rum men ändå lite privat, sen finns det ett rum med våningssäng.

det är på ca 70-80 m^2 skulle jag gissa på

bara hör av er om ni har några frågor

//Jim
2150 euro? Det blir alltså typ 3200 per skalle om man är 6. Låter inte helt omöjligt. Jag är helt klart på, om som sagt, inte alla är under 25...
/Erik

chamonix 2011/2012
japp euros,

a det värka finnas lite intresse iallfall......

men jag tycker man måste bo 6 å då e det det att 2 måste dela säng... annars blir det la mer pengar än vad jag vill lägga på boende!

nej vi är iallafall 2 st som e 24 sen har vi dig Boson =)

chamonix 2011/2012
Boende klirrat och nu är även biljetten bokad 1 dec är vi 4 tjejer om flyger med sas ner till cham! Låt dessa två månader som är kvar gå fort som bara den!!

Längtar efter att så på mina käraste skidor igen, line pandora kan lätt rekomendera alla bruder att åka på dom som gillar pow!

chamonix 2011/2012
bagge_87 sa:
japp euros,

a det värka finnas lite intresse iallfall......

men jag tycker man måste bo 6 å då e det det att 2 måste dela säng... annars blir det la mer pengar än vad jag vill lägga på boende!

nej vi är iallafall 2 st som e 24 sen har vi dig Boson =)
Jag är fortfarande på. 24-åringar klarar jag av... Har kollat runt lite på diverse sajter - priset verkar OK. Men visst, vi måste vara 6. Har du/ni hittat nåt alternativ?

chamonix 2011/2012
Jag gick in och kikade på chamonix hemsida såg inget om 800 Eur vart hittar man det och vart bokar man det börjar ju dra i hopp sig.

Senast ändrad:
chamonix 2011/2012
jag tror jag hittat annat men dom segar lite...

är det nån som ska köra ner runt 1.a december ? jag har körkort å en jävla massa packning =)

chamonix 2011/2012
Jag har plats för en person med körkort till Chamonix från Stockholm. Jag ska vara nere till den 1 december. Finns inte jätte mycket med plats i bilen! Skicka ett pm om intresse finns!

chamonix 2011/2012
linkan sa:
Jag har plats för en person med körkort till Chamonix från Stockholm. Jag ska vara nere till den 1 december. Finns inte jätte mycket med plats i bilen! Skicka ett pm om intresse finns!
Plats i bilen är ju iofs intressant. Du råkar inte ha plats i nåt boende också? Tänkte stanna hela säsongen.

chamonix 2011/2012
Boson sa:
linkan sa:
Plats i bilen är ju iofs intressant. Du råkar inte ha plats i nåt boende också? Tänkte stanna hela säsongen.
Jag letar med boende och har ett ställe på gång, kommer troligen åka själv så behöver någon/några att dela med.

chamonix 2011/2012
Le tour....

316902_10150344757162453_25156292452_7998423_819314283_n.jpg

chamonix 2011/2012
Nice, snon har fallit pa berstopparna under helgen... det borjar dra ihop sig for skidor! Forra aret va basta svangarna tidigt pa aret. :D

Jag har fortfarande inte bestamt sasongs-hyresgaster till min lagenhet. Behover en stabil grupp pa 4 personer, annars far det va. :)

www.stayincentralchamonix.com.

chamonix 2011/2012
Förresten, någon som har koll på mobilt internet i Frankrike. Typ priser osv... Tänkte skaffa kontantkort och ha där nere. Men lite värdelös på franska :)

chamonix 2011/2012
Henck sa:
Boson sa:
linkan sa:
Jag letar med boende och har ett ställe på gång, kommer troligen åka själv så behöver någon/några att dela med.
Vad är det du har på gång?

chamonix 2011/2012
Tjena!

Om det är någon som behöver inneboende, eller någon att spana boende med,
så får ni gärna höra av er! :)
Tänkte vara på plats någon gång i början av december (när öppnar liftarna?)

Mail: jonas_harstrom@hotmail.com

chamonix 2011/2012
ArBr sa:
ctobiasson sa:
Erika87 sa:
Jo jag blir kvar hela året :-)
Gött! Man har inte gjort Cham på riktigt om man inte gjort en sommar också
Gott, än så länge bara lösa planer för min del, men det är väl ingen större skillnad på sommar och vintersäsong med boende och jobb? När bör man vara på plats, eller hur funkar det i övergången mellan vinter och sommar om man letar jobb?
Det är klart mindre som säsongar på sommaren, festerna håller sig till helgerna och det är sjukligt mkt mer turister!!

Lättast att få jobb på sommaren är klart att ha stannat över vintern och sen bara stanna kvar för sommaren. Brukar vara rätt lätt att få jobb med Langley på sommaren. Borde även söka Munchies, Le Caveau, Elevation, Mix Bar, Poco Loco, Le Vert, alltid lättare så klart om man pratar franska! Bör komma ner början på maj å provjobba och sen öppnar de flesta ställena för sommaren igen i mitten på juni.

Senast ändrad:
chamonix 2011/2012
Argentiere: 37 kvm i två plan för 6 pers 2700 SEK/mån per pers. Man kan tydligen sova 8 men det är knappast realistiskt. 5 min från Grand Montets. Vill kolla intresset lite: någon som är sugen? Det ligger ju inte direkt i partystråket, vilket jag tycker är en fördel, eftersom jag inte är 20 längre...
Gärna blandad könssammansättning - bättre ordning! (ja ja, det kanske var fördomsfullt..! Och nej - jag är INTE nykterist!)
Har nån annan nåt på gång? Jag är öppen för förslag.
/Erik

chamonix 2011/2012
Jag kommer hyra ut min lägenhet i Chamonix i vinter.
Jag är här nu och fixat lite med den, vart på IKEA osv.. Finns 3 sänger så 3 pers kan bo. Välplanerat men litet.
Vill hyra ut den för säsongen Dec-April.
Men vill man komma tidigare eller stanna längre är det rätt flexibelt.
Hör av er vid intresse.
Annars så ses vi säkert här nere.

peace

chamonix 2011/2012
RobertMaansby sa:
Jag kommer hyra ut min lägenhet i Chamonix i vinter.
Jag är här nu och fixat lite med den, vart på IKEA osv.. Finns 3 sänger så 3 pers kan bo. Välplanerat men litet.
Vill hyra ut den för säsongen Dec-April.
Men vill man komma tidigare eller stanna längre är det rätt flexibelt.
Hör av er vid intresse.
Annars så ses vi säkert här nere.

peace
Var ligger den? Är man bilberoende? Och priset?

chamonix 2011/2012
hej är det viktigt att fixa boende innan man åker ner eller är det enkelt att fixa när man väl är där nere?
har hört att det ska vara svårt med boende i chamonix?

chamonix 2011/2012
Hallå! Jag är en 18årig tjej från Lund som är megasugen på att dra en säsong i Chamonix (tyvärr är inga av mina kompisar lika taggade). Tänkte förhoppningsvis jobba lite där ner och åka en jäkla massa skidor. Söker därför några sköna människor att bo med så om någon har en soffa eller vadsomhelst ledigt - hör av er!!! skicka PM eller mejla juliastromland@hotmail.com

/Julia

Tillbaka
Topp