Chamonix, bra eller anus?

gillar du inte alpinaturer och kan en massa om glaciärer samt hittar väldigt bra så finns det absolut ställen med mindre trängsel

var i chamonix över nyår nu, tyckte det var äkligt nice!

var inte allt för mkt folk när jag var där, man behövdes ju inte trängas och liftköerna rullade på rätt bra.

systemen är stora, går inte att jämnföra med sverige, första dagen åkte vi 4-5 åk sen blev det lunch så det är långa backar, sen finns de mkt offpist! grejjen i chamonix är ju mer big mountain än jibb, men dom har rätt skön park i grand montets, med svart röd linje.

riktigt skön alpstad, bra uteliv oxå.

rekomendrar det stark!

Tjena! Sitter i Cham just nu! Det finns en hel del bra offpist här, men den blir snabbt sönderåkt. Mindre folk än vad jag trodde att det skulle vara, men det är väl inte säsong heller. Chamonix har inte haft så här mycket snö så här års på 11 år säger dom som vet. Systemen är medelstora, men man måste åka en 20 min bussfärd från centrum till de flesta. Jag trodde att det skulle vara mer drag på kvällarna men det är rätt dött. Chambre Neuf och Southbar är rekomenderade... Jag tror att det finns bättre ställen än det här, men jag är rookie i alpvärlden...

Vart i cham i två månader nu.. funderar på att bosätta mig här.. nuff' said?
Du har allt från glaciäråk till parkåkning (parken börjar faktiskt få hyggligt shysst form nu). Utelivet går inte att klaga på och underbara människor.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp