Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
hej!
jag var nere i chamonix nu i vintras och pluggade med insted. Jag har i princip bara bra saker att säga: csn fixar pengarna, insted fixar boendet, skolan fixar kompisarna och south bar fixar festen typ! Du kommer träffa så himla mycket roligt folk, både i skolan och andra säsongare. Chamonix är ju en rolig stad oxå och bra åkning. Det enda är väl att man går i skolan halva dagarna så när vädret är toppen så kan det vara lite motigt att gå och sätta sig i skolbänken men man har ju i och för sig alltid åtminståne en halv dag varje dag att åka på och så är du ju ledig på helgerna!
hör av dig om du vill veta mer!
Jag har basta bummar boendet i Chamonix.
90 m2 botten vaning i centrala Cham. Sover 6-8 pers.
Tre sovrum och ett allrum med badd soffa. Kok. Tva dushar.Tva toaletter.
1900 euro/mandad.
Hor av er till rosanna@snowhouse.biz
Hej hej, funderar också på att åka till chamonix i vinter för att förena nytta med nöje på insted. Tänkte fixa boende själv isåf, borde bli väldigt mycket billigare. Har du något tips? Mvh Kim
tja har tänkt på att åka ner å plugga i vinter...såg att det kostade 3700e för en 1:a med kokvrå lr litet kök om man hyr via skolan,det går att få billigare,bodde för 4000kr/månad förra året i Cham.
Ska åka ner till Cham i aug å träffa lite kompisar,tänkte då att man skulle kolla upp lite lägenheter
,hade tänkt att hyra en lya å dela med någon typ 2-3 pers inte mer man måste sova ibland.
Bara så folk vet ha d brio
Också sugen på att dra ned med insted nu i vinter. Till franska alperna ska jag hur som helst och då kanske man ska passa på att försöka snappa upp ett ord franska eller två... för på chambre neuf å south bar hörde man ju bara ljuv svenska och ljudet av pitchers slående mot borden... god i miss it.
Men en fråga till er som har pluggat franska med insted: Är det värt pengarna? Lärde ni er någon franska?
För om man ska plugga måste man ju offra en del skiddagar :/ Som Fritzan sa: "Instead of Skiing"
Ni som har varit i Cham med Insted, hur var det med stålarna? Alltså, gick det ihop? Har skissat lite på det och det blir ju inte jättemkt flis över när boendet och avgiften är pyntad... Då har jag iof tänkt mig dom dyrare boendeformerna. Skriv gärna alla ev. info ni har, skulle hjälpa mkt!
fixa boendet själv. då sparar du rätt mkt pengar jämfört med insteads alternativ. det bli inte mkt pengar över. se till att ha minst 7000-8000 till nya prylar du kommer vilja ha (iallafall kommer du vilja/behöva ha dem om du är hyfsad åkare).
du kommer att lära dig mkt franska om du är lite engagerad. överlag bra lärare som trycker in i orden i skallen hur bakis du än är. är du mkt engagerad kommer du lära dig uttala mer än beaucoup på rätt sätt.
Om du fixar boendet själv se till att ha lite pengar kvar i slutet till elräkningen (brukar vara saftig). glöm inte att söka bostadsbidrag.
Ok, tack för tipsen! Jag kommer nog att köpa nya lagg innan jag sticker ner, men det kanske är mkt billigare i Cham än i Sverige? Pjäxor köpte jag nya i vintras... Det där med bostadsbidrag var nytt för mig, söker jag det i Sverige eller i Frankrike? Och hur är det att fixa sjysst boende själv, omöjligt?
köp laggen på plats. billigare (ca 20%) och du kan testa mer innan köpet. bostadsbidrag söker du på plats. kan man söka i slutet på säsongen och få i efterhand för hela säsongen.
sjysst boende fixar du enklast genom kontakter därnere. har du inga får du ringa lite olika förmedlare t. ex agence de drus är bra. kolla efter telefonnumret på chamonixs hemsida, där finns listor på förmedlare. boendet är oftast bättre standard än insteads samt billigare.