Chamonix liftkort - glöm inte köpa före 25e nov.

• Trådstartare Trådstartare FF
  • Start datum Start datum

FF

Aktiv medlem
Glöm inte bort att köpa liftkortet före 25:e november via hemsidan www.compagniedumontblanc.com för 35% repektive 30% rabatt.

679E istället för 1075E (för Unlimited) och 455E istf 650E för lilla kortet.

De flesta vet väl säkert om detta, men det skadar inte att påminna.

Senast ändrad:
Verbier lämmnar 10% oktober ut, köpte just mitt för alla 4 dalarna för 6600 kr...

Hei!

Vi er 6 gutter som skal til Chamonix og har planer om å kjøpe Unlimited ski pas.

Så leser jeg noe om 5 day pack og 10 day pack tilbudet. Men jeg skjønner ikke helt hva de mener med:
"not nominative except student" står på 5 day pack og på 10 day pack står det "nominative".

Hva betyr dette? :)

Låter ju som 5 resp. 10 dagars kort :-) Men Inget att bry sig om, skall ni ner hela säsongen är det bara Unlimited som gäller.

Hello, Ska ner och säsonga i chamonix nu och tänkte köpa liftkortet innan den 25e, Har ganska kass ekonomi så jag undrar om nån vet om det går att först köpa det mindre liftkortet för att sen när pengarna flödar uppgradera,? måste man lägga oskön mellanskillnad på 4000 då?

på hemsidan står det 2 dec men det går ju inte att lita på compagniedumontblance

Clabe: Tror inte det funkar så. Du måste köpa säsongskortet innan 25:e. Och ska man säsonga så bör man sett till att man i slutet av november har pengar till säsongskort och minst 10-15000:- till hyra då dom oftast kräver en deposition och kanske första 1-2 månadernas hyra direkt. Inget kul att börja en säsong på dåliga grunder för jag kan garantera att det bara blir värre när säsongen väl har börjat.

Okej, boendet och allt sånt är betalt redan, tänkte bara om man kunde spara in lite cash i början innan man hittat jobb och så. Aja då får det bli det stora då, får väl skita i att dricka dompa på afterskin..

Ledsen om jag tar upp denna gamla tråd...

Tänkte bara kolla om detta fortfarande gäller för i år? Alltså att det är billigare om man köper innan ett speciellt datum?

Om det fortfarande är så, är det då detta som är det absolut billigaste eller kan man köpa där nere på plats och kanske få rabatt för att man är säsongare/jobbar nånstans i byn..? För jag har mig att man får en j**** rabatt t.ex i Verbier om man visar upp anställningspappret..

Beställer du innan 30 oktober får du 500€ off på ett Unlimited-pass. Jag beställde mitt igår!

okej! hur fungerar detta då? får man liftkortet hemskickat eller måste man hämta ut det i Cham på plats?

Du kan välja om du vill ha det hemskickat eller om du vill hämta det i Cham. Att få det hemskickat kostar 10€.

Tja! Är det nån som vet ifall man får ytterligare rabatt ifall man fixar jobb därnere? först 40% off och sen ytterligare rabatt?

/Calle

Nä det är vi två om, kan det vara så att "säsongskort Unlimited" inte har släppts än eller?

I första steget på beställningen står de att de ska kosta 830€ kommer rabatten senare i beställningen ?

Är det någon som lyckats beställa? Som inte har ett liftkort från förra året...

Så att om man köpte en veckas kort förra säsongen så måste man vänta tills efter 14/10 innan man köper? :/

Hej! Ville bara dubbelkolla att om man är ny "gäst" i Chamonix så kan man inte köpa säsongskort innan den 27 oktober? Får spel på ordet "error"...

Ha det

Aa nice! Hur hittar ni den informationen för jag tycker att jag har varit inne på alla olika sorters sidor som kan ha någon sorts anknytning till Chamonix men hittar ändå inte när de släpper liftkorten osv!? Men det är kanske bara jag som är lite bakom...

Om man som student vill köpa liftkort för 3 veckor, vilken är den billigaste lösningen att köra, och hur hittar man kostnaderna? Är lite vilse på den hemsidan alltså.

Tillbaka
Topp