Chamonix, Lindvallen och Crossmax...

Mountain_Man

Aktiv medlem
Jag har valt att hitentills inte deltaga i debatten hurvida Chamonix bör brännas eller inte. Efter en längre tids saklig genomgång av argumenten för och emot bränning har jag nu fastställt min ståndpunkt i ämnet.

Varken Chamonix, Lindvallen eller Salomon Crossmax 10 Pilot bör brännas.

På samma sätt som Stockholm samlar större delen av Sveriges wannabees och låter oss andra leva i harmoni ute på landsorten suger ju Chamonix och Lindvallen som en megakraftig dammsugare åt sig all skit och rensar på detta sätt övriga skidorter från den värsta dräggen. Jag vågar inte ens tänka på vad som skulle hända om Chamonix brändes... Nej i stället förespråkar jag med kraft att både Chamonix och Lindvallen byggs ut med ytterligare bäddar, barer, restauranger och att det anordnas "freeridefestivaler" minst en gång i veckan. Gärna kombinerat med skid och brädtester.

Vad har nu Salomon Crossmax 10 Pilot med saken att göra? Jo, mina allra värsta föraningar har uppfyllts, dessa vedervärdigt designande skidor har blivit omåttligt populära och syns i varenda skidbacke, utanför varenda bar, i varenda lift, i varenda butik, tjaa överallt där skidåkare i grupp rör sig. Det börjar som en lätt malande känsla i magen och rör sig sakta men säkert uppåt. Jag mår helt enkelt illa vid synen. Ett par klarar jag, men inte tre eller fyra par samtidigt...

Mitt förslag är därför att alla Crossmax 10 Pilot med omedelbar verkan fraktas till Chamonix och Lindvallen och totalförbjuds utanför dessa orter.

That´s all kids! MM

PS! Hmm... fast lite synd är det eftersom det finns en ypperligt trevlig lunchrestaurang vid 303an i Lindvallen. Men det går att åka bil ända fram till dörrren, så det löser sig! DS.

Som Stockholmare och brantåkare, så känner man sig ju ganska utsatt efter att ha läst detta. Men i det stora hela så gör jag inte annat än håller med...

MrPink

Låt mig gissa det bästa som finns enligt dig är en topptur i Sarekmassivet?
Glöm inte apelsinerna och den varma chokladen.

/skärpning

Roligt att se att många delar min uppfattning! :-)

Supermountain:
Mitt i prick! Toppturer i Sarek står definitivt på min önskelista.

Jag rekommenderar dock att man skippar apelsiner och varm drickchoklad. Att skala en djupfryst klämd apelsin är inte speciellt upppiggande. Varm choklad har också en tendens att bli lite småäcklig om den får skvalpa runt allt för länge.

Varm saft och "jägargodis" är vad som sitter bäst på en krävande topptur. Jägargodiset förslagsvis en maffig blandning av russin, chokladbitar, hasselnötter och torkad frukt. Det är grejor det! Går bra att stoppa i sig även om det drar ihop sig till snöstorm...

That´s all kids! MM

Tillbaka
Topp