Chamonix

FridaW

Ny medlem
Chamonix
Hej, VI är några kompisar från Halmstad som tänker dra ner till Chamonix i slutet av november. Förhoppningsvis blir det lättare att få jobb och lägenhet om man åker tidigt. Någon som har några bra tips eller själva tänker åka till Chamonix?
Funderar på att skriva till olika hotell och söka jobb innan vi åker ner. Är det någon som har jobbat på hotell under en skidsäsong och kan rekomendera detta? Brukar man i så fall få boende på hotellet också?

Chamonix
Hej Frida!

Längtan till skidåkning är stor! Anna heter jag, född 77, norrlänning som jobbar i Stockholm men kämpar för att få till så många skiddagar som möjligt även i år. Åker både skidor och telemark och gjorde en säsong i österrike 97/98. Jag är mkt intresserad av att hyra in mig en månad eller så om ni lyckas hitta ngn ställe att bo. Åker troligtvis ner redan vid nyår.

Anna

Chamonix
Hej hopp! jag är en gosse från Halmstad som börjar kolla runt för att göra samma grej... kan komma ned tidigast i mellandagarna så hittar ni boende och behöver en till hör gärna av er... kommer jag iväg stannar jag säsongen ut.

hakan.bengtsson@hallandsposten.se

mdvh
//Håkan

Chamonix
Tja Frida

Jag ska åka ner i mitten av Jan åch stannar ca 3 månader. Söker självklart några att dela boende med så om ni har en kvadrat eller två över får ni gärna höra av er.

/Anders...Troja spöar Halmstad Hammers lätt...

Chamonix
Hejsan.. vi har bara helt nyligt börjat prata om att åka.. problemet är att det enda jag kan säga på franska är "ett rum med dusch och tolett, tack", "vart är hissen?" och "hej christian, hur mår du?" så det kanske blir ett problem när man söker jobb och inte ens kan någorlunda franska.. Funderar på att plugga där i stället då.. Hur långt har Ni kommit i ert planerande?? Om Ni kommer på några smarta grejjer kan Ni väll skriva..

Chamonix
Hej
Hade funderingar på Val d"Isere men det sket sig. Om det går bra delar jag gärna boende med er. Varit i Cham tidigare men bara en vecka. Jag har funderat på att stanna där hela säsongen om pengarna räcker. Hör gärna av er om ni hör nått.

MVH Kalle

Tillbaka
Topp