Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tveksam till att det är värre i Jackson men om Jackson hade haft liftar fràn efter istiden sà skulle det nog kunna slà Chamonix. Men kan man bergen sà fàr man ju àka bra snö ändà, dock med en hel del arbete.FF sa:Ville tillägga att puderhetsen är ett absolut faktum i chamonix. Värsta stället jag sett, men då har jag inte varit i ex jackson hole som sägs vara snäppet värre.
Men det är helt klart en sanslös puderhets i jämförelse med precis alla andra ställen i alperna jag känner till.
Beror som sagt vad man jämför med......vi snackar inte vail eller beaver creek.FF sa:Ja det är tur att liftarna i chamonix är supermoderna...![]()
Park? Man åker inte till Cham för att åka park, men visst saknas det! Vintern som va nu fanns det en liten jävla park i Grand Montes som behövde mer tillsyn än den fick! Annars brukar dom slänga upp en hyffsad park i Les Houches varje år. Om man har tillgång till bil kan jag rekommendera Contamines som ligger 1 timme bort! Annars är det inte långt till Avoriaz så dit kan man åka när det är pudertorka!jockhild sa:Va i Cham en vecka för 4 år sedan. Verkligen ett grymt ställe, saknade dock en park, någon som har koll på hur det ser ut med snowpark numera?
Funderar också på att göra säsong där nere. Något bra tips om jobb och boende?
Peace