Chamonix..

jayboy

Ny medlem
Chamonix..
Tja, jag heter Johan å jag åker bräda. Jag å en eller två polare tänkte dra vintersäsongen som kommer i Chamonix. Är det någon som vill va med å köpa en bilkanske å fixa boende? Tare lugnt.

Chamonix..
Haha, det ör de väl överallt. Kanske inte lika extemt. Men är du där för säsong får man åka väldigt myckt puder ändå. Cham är helgrymt ställe att göra säsong på

Chamonix..
Jag skulle säga att om du är en avancerad brädåkare finns det nog bättre ställen att åka till eftersom de bästa åken (midi) ofta är ganska penis att åka med bräda (långa traverser).

Om du åkt bräda i 0-2 säsonger (alltså hela säsonger) typ funkar nog cham bra då du säkert är rätt nöjd med att varva upp de "vanliga" liftsystemen och det finns mycket fin terräng att tillgå där (dock mycket folk). Och så är det ju även ett kanonställe att hänga på med mycket folk osv.

Chamonix..
Ville tillägga att puderhetsen är ett absolut faktum i chamonix. Värsta stället jag sett, men då har jag inte varit i ex jackson hole som sägs vara snäppet värre.

Men det är helt klart en sanslös puderhets i jämförelse med precis alla andra ställen i alperna jag känner till.

Chamonix..
FF sa:
Ville tillägga att puderhetsen är ett absolut faktum i chamonix. Värsta stället jag sett, men då har jag inte varit i ex jackson hole som sägs vara snäppet värre.

Men det är helt klart en sanslös puderhets i jämförelse med precis alla andra ställen i alperna jag känner till.
Tveksam till att det är värre i Jackson men om Jackson hade haft liftar fràn efter istiden sà skulle det nog kunna slà Chamonix. Men kan man bergen sà fàr man ju àka bra snö ändà, dock med en hel del arbete.

Chamonix..
Tjabba! Jag är sugen på att haka och försöka fixa boende i chamo! Jag är också en brädåkare, så det kan bli fett!
Hör av dig lite mer om vad som händer och måste göras!

Chamonix..
Gillar du både party och skidåkning är cham nice. Jag ska själv ner med 2 polare i 2 månader är det tänkt. Någon som har koll på hur man fixar boende etc?

Chamonix..
Va i Cham en vecka för 4 år sedan. Verkligen ett grymt ställe, saknade dock en park, någon som har koll på hur det ser ut med snowpark numera?

Funderar också på att göra säsong där nere. Något bra tips om jobb och boende?

Peace

Chamonix..
jockhild sa:
Va i Cham en vecka för 4 år sedan. Verkligen ett grymt ställe, saknade dock en park, någon som har koll på hur det ser ut med snowpark numera?

Funderar också på att göra säsong där nere. Något bra tips om jobb och boende?

Peace
Park? Man åker inte till Cham för att åka park, men visst saknas det! Vintern som va nu fanns det en liten jävla park i Grand Montes som behövde mer tillsyn än den fick! Annars brukar dom slänga upp en hyffsad park i Les Houches varje år. Om man har tillgång till bil kan jag rekommendera Contamines som ligger 1 timme bort! Annars är det inte långt till Avoriaz så dit kan man åka när det är pudertorka!

TIPS om jobb. Åk ner innan jul och gå runt o sök! Kolla med Langley, Lion o STS om du vill göra nåt sånt! Annars är det bara att gå runt! Börje med svenska ställen ex. Chambre Neuf, SouthBar, Munchie, Falline, Zero-G, ehh fan vet inte! beror på vad du vill jobba med!
Boende fixar du i detta forum lättast om du inte har några kontakter i Cham! Kolla i denna tråd efter Ludish som har en lya på huvudgatan=BRA LÄGE!

Simma lugnt!
över och ut

Tillbaka
Topp