Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Champoluc 14/15
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1042853" data-attributes="member: 59831"><p>Det är främst skiduthyrarna som har jobb för svenskar i byn. Mycket annat kräver italienska , typ restaurang/pub. </p><p>Annars kan de finnas sporadiskt jobb med The alps, en svensk researrangör. Främst pistvisningar och transfer till flygplatserna. </p><p></p><p>Som Vannish sa om mat. I byn finns bara finbutiker för kött å grönt samt Crai, en liten butik som har det mesta, dock är priserna rätt höga samt dåligt utbud av kött . Man tjänar på att ta me duffelväskan på buss/bil ner till Verres och storhandla på Dico (Lidl i italiensk förpackning). Där fyller man på med 100 kg mat och skrattar med mannen i butiken som tror man är dum i huvet (-Ahh noooo svezia!) .</p><p></p><p>Vad man kan göra innan liften öppnar? </p><p>Jag satt själv i 1 månad under mina första säsong i byn och kollade dålig italiensk teve, plugga italienska och vandra omkring lite i bergen. </p><p>Om man som nu hade hittat turandet hade jag nog istället tagit bussen upp till St jaques och turat för lite träd/pillow-åkning. </p><p></p><p>Hör av er om ni har andra frågor! Ses möjligen till vintern då jag mer än gärna spenderar januari i "Real Cham" mellan pluggandet</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1042853, member: 59831"] Det är främst skiduthyrarna som har jobb för svenskar i byn. Mycket annat kräver italienska , typ restaurang/pub. Annars kan de finnas sporadiskt jobb med The alps, en svensk researrangör. Främst pistvisningar och transfer till flygplatserna. Som Vannish sa om mat. I byn finns bara finbutiker för kött å grönt samt Crai, en liten butik som har det mesta, dock är priserna rätt höga samt dåligt utbud av kött . Man tjänar på att ta me duffelväskan på buss/bil ner till Verres och storhandla på Dico (Lidl i italiensk förpackning). Där fyller man på med 100 kg mat och skrattar med mannen i butiken som tror man är dum i huvet (-Ahh noooo svezia!) . Vad man kan göra innan liften öppnar? Jag satt själv i 1 månad under mina första säsong i byn och kollade dålig italiensk teve, plugga italienska och vandra omkring lite i bergen. Om man som nu hade hittat turandet hade jag nog istället tagit bussen upp till St jaques och turat för lite träd/pillow-åkning. Hör av er om ni har andra frågor! Ses möjligen till vintern då jag mer än gärna spenderar januari i "Real Cham" mellan pluggandet [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Champoluc 14/15
Tillbaka
Topp