Champoluc

JonasNilsson

Ny medlem
Champoluc
Åker till Champoluc den 18:e! Tacksam för tips på åkning, pist/offpist.

Vad finns det att göra i byn, några bra pubbar, restauranger m.m.

Champoluc
Jag var där för två år sen, då var det tyvärr stängt till Alanga. Annars är väl det det bästa valet.

Vi fick ett rejält snöfall och då hittade vi kanonfin offpist precis bredvid backarna i Gressoney.
Ett annat bra ställe var till höger om St Anna-liften (tror att den hette så) sett nerifrån. Det är sittliften från kabinen från Gressoneydalen mot Campoluc.

Den bästa puben vi hamnade på låg ca 50-100 m från kyrkan längs vägen mot liftarna.
Det var en restaurang ganska nära liftstationen som hade vinprovning. Det rekomenderar jag helt klart om du är intresserad av vin. Det var en jäkligt entusiastisk värdinna, sånt är roligt.

Champoluc
Den bästa lössnöåkningen finns i Alagna som e ganska lättíllgängligt. Det e för övrigt all lössnöåkning även om det inte finns i massor. Italienarna e väl föga intresserade och stakar sig enbart fram i pisterna. Byn e lugn med få uteställen. Precis nedanför den stora kabinliften ligger en pub, som två ggr (tisdagar & torsdagar) i veckan har klubb. Säsongarna brukar husera i en hotellbar lite utanför "centrum". Hälsa på Micke (dansk kille) inne på skidverkstan "Ivans" mittemot nattklubben och hälsa från mig!

Tillbaka
Topp