Champoluc!

daavid

Medlem
Champoluc!
Vi har ett sent avhopp till Champoluc, boende och jobb fixat i en skidshop centralt i byn. Vi söker nu en tjej till det tredelade boendet och en sista plats i skidshopen (arbetsgivaren söker specifikt en tjej).
Vi kommer få gott om tid för skidåkning så länge det inte är högsäsong. En hyra på ca 3400 kr i månaden för boendet.

Vi två som är klara för att åka är 2 killar i dryga 20årsåldern som är ute efter att åka så mycket skidor som möjligt, (helst utanför pisten) äta god mat och ha det gött i vinter!
Ingen festresa, orten är inte gjord för det vad vi uppfattat, även om en annan öl kan slinka ner..

Vi ska åka ner nu till säsongsstart, vi åker ner den 26e november men det finns nog utrymme för någon vecka senare ankomst...

Hoppas att någon tycker det verkar lika Gött som vi hoppas det ska bli!

Hör av dig om du är intresserad!

Champoluc!
Är det Ruben som är lite sugen på svensk dam eller?
Vet inte vad ni har fått för info om Champoluc men nog fasen kan det vara en del festande i byn. Säsongarna brukar vara bra på att dra igång det på music night (onsdag) och helgen kommer alla italienare så då brukar det vara bra håll i gång.

Champoluc!
Däremot kanske det inte är världens afterski-hålligång som i jämförelse med Österrike. Men det är det antagligen inte någonstans i Italien.

Champoluc!
Fast det är är väl ändå tisdagar som gäller för music night thomas?!
Ett tips till David, om du inte redan kan hinka stora mängder bira / sprit på kort tid, lär dig det. After work med Ruben där "en öl efter jobbet", blir 9 är ingen ovanlighet.

Jävla gött ni kommer ha på Telemark, kör hårt, det är inte som en vanlig arbetsplats i sverige direkt! På gott och ont, men mest gott!

Champoluc!
Haha ja det menar jag, inte lika rutinerad Champolucare som du Eric ;) Minnet har väl varit lite suddigt på tisdagar och större delen av kvällen är ju inne på onsdag morgon… #Bortförklaringar

Senast ändrad:
Champoluc!
Funderar på att försöka komma ner en 10 dagar i januari om man lyckas klämma in de mellan tentor och sånt skit! Eller senare, eller båda två!

Champoluc!
Har varit nere i en vecka nu och jag måste säga, italiensk safariorientering med min knackiga grunditalienska till trots älskar jag byn... så pittoresk... den lilla åkning vi fått har varit helt otrolig, dessutom så tidigt på säsongen bäddar för mer.. När kommer alla ner? obligatorisk musicnight på tisdagar tar jag som ett måste!

Tillbaka
Topp