Chansa?

Scott_Mathias

Ny medlem
Chansa?
Hej, första året som åkare utanför sveriges gränser och jag funderar på att dra till Chamonix eller st. Anton då jag hört att dessa orter verkligen ska vara ngt att ha! Men nu är vi 5 st som kollat lite på detta och priserna verkar ligga lite högt om man bokar nu, så jag undrar, är det värt att chansa på en sista minuten charter om man är 5 personer som vill åka i början/mitten av januari? Och vilken av orterna rekommenderar ni?

Chansa?
Jag var i Chamonix förra året och skulle faktist inte kunna rekommendera det i någon större utsträckning. Det finns fin offpist i Grand Montets och sen finns givetvis Auigulle du midi (guide krävs) som är något att ha men t.ex en park får du inte tag på och den övriga åkningen var inte direkt vad jag hoppats på om jag skall vara ärlig. Det är en rolig ort om man kan betala för guide och om snön faller som den ska. Dessutom så var den "lätt tillgängliga" offpist som fanns uppåkt på 2-3 timmar så det gäller att vara med när det väl snöar. Väldigt roligt och rikt uteliv får jag medge att dem har. Finns fin afterski, roliga nattklubbar (finns strippklubb) och riktigt sköna barer. Dock så är (som jag sa innan) inte skidåkningen enligt mig den bästa och ett extra minus till köer i kabinliftar samt bussar. Kan inte uttala mig om St. anton eftersom ja inte varit där men om ni funderar på cham så kanske ni ska tänka efter vad ni prioriterar mest.

Lycka till // Avo

Tillbaka
Topp