Chatel

Chatel
Hej! Är ngt ngn vänlig själ som sitter på kunskap om detta system?

Också nyfiken… Tillhör ju det stora Portes du Soleil och just Chatel verkar lätt att nå från norr med bil. Har varit i Avoriaz i andra änden och där fanns en del fin åkning. Dock som alltid svårt att få grepp om en del franska system i förväg, mysko pistkartor mm
Någon? Chatel? Genuin by? Backar?

Chatel
Nu är det iofs 28 år sen jag var där. Trots klen åkhöjd så var det mycket fin åkning och mysiga byar.
Med tanke på att ett veckokort kostar som ett helt Scandinavian Skipass så kommer det tyvärr inte bli några fler besök i Portes du Soleil för min del.

[td width="auto"]Day ticket[/td]
[td]79,00CHF
(904,69 kr)
[/td]
[td width="auto"]7 Days[/td]
[td]470,00CHF
(5 382,33 kr)
[/td]

Chatel
Nu är det iofs 28 år sen jag var där. Trots klen åkhöjd så var det mycket fin åkning och mysiga byar.
Med tanke på att ett veckokort kostar som ett helt Scandinavian Skipass så kommer det tyvärr inte bli några fler besök i Portes du Soleil för min del.

[td width="auto"]Day ticket[/td]
[td]79,00CHF
(904,69 kr)
[/td]

[td width="auto"]7 Days[/td]
[td]470,00CHF
(5 382,33 kr)
[/td]

OK, iofs billigare om man köper online och särskilt om man betalar i euro! (7 dagar: 364 euro = 4000 SEK) - vilket man nog måste göra (åtminstone om man validerar kortet där) eftersom Châtel ligger i franska delen.

Ja man kanske ska undvika vårkanten där. Men jag har intrycket att just Châtel är en ganska genuin by till skillnad från t ex Avoriaz (som man iofs kan gilla om man tar den för var den är).

Chatel
Hej
Efter fyra skidagar i Chatel och övriga områden så kan jag inte rekommendera att åka hit om man gillar skidåkning.
Liftsystemet känns som Sälen 1980 och backarna består av förbindelsebackar och blåa till 90%, i dessa ska du trängas med Britter som åker för första gången och Nederländare som inte kan åka skidor.
Det som är positivt är att maten är god till rimliga priser och väldigt trevliga fransmän både i skidsystemet och på restauranger.

Tillbaka
Topp