Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
chey som vill börja åka park..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FBacklund" data-source="post: 1002507" data-attributes="member: 102723"><p>haha, freeride alltså...</p><p></p><p>men börja nöta 360s på små hopp, funkar med små hemmabyggen, sen är det bara att testa i nån park nånstans på måt lite större hopp.</p><p>det viktiga i början är att hela tiden titta runt axeln tills du ser vars kommer att landa, och inte fästa blicken på nåt annat, du stannar du snurren. (har just försökt lära min brorsas kompis 3a, så skriver som jag sa till honom)</p><p>grabsen kommer med tiden, det är bara att börja dra upp benen mot dig, du ska alltså inte sträcka dig efter skidorna lika mycket. safety, japan mm kan du väl testa.</p><p>sen är det bara att ta i lite mer så sätter du 540 också.</p><p>börja switcha rätt tidigt också, så slipper du lära dig det efter du har lärt dig allt annat</p><p></p><p>sen märkte jag för nån vecka sen att backflip faktiskt ÄR lika lätt som alla säger.</p><p>för nåt år sen satte några av mina kompisar backflip och lincoln utan problem, men nötte fortfarande in 360...</p><p></p><p>vad gäller rails så är det bara att köra. börja med boxar om du vill så du hittar balansen, sen är det bara att köra rails också. det känns typ likadant, men mycket skönare. 270 av kan du lägga till ganska snabbt, så det ser snyggare ut oxå</p><p></p><p>slipa kanterna är kanske inte en så bra idé om du fortfarande vill kunna åka pist typ lika bra som nu. </p><p>Det är såklart större risk att du hugger om du inte slipar dem, men det är bara att köra ett tag och nöta ner dem tillräckligt mycket ändå. Jag har faktiskt inte slipat ner mina nånting heller, det enda som var jobbigt i början var att köra på pvc-rör, annars gick det rätt bra på allt annat</p><p></p><p>nu blev det sådär långt igen, men det var lite allmänt jag kom på iaf</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FBacklund, post: 1002507, member: 102723"] haha, freeride alltså... men börja nöta 360s på små hopp, funkar med små hemmabyggen, sen är det bara att testa i nån park nånstans på måt lite större hopp. det viktiga i början är att hela tiden titta runt axeln tills du ser vars kommer att landa, och inte fästa blicken på nåt annat, du stannar du snurren. (har just försökt lära min brorsas kompis 3a, så skriver som jag sa till honom) grabsen kommer med tiden, det är bara att börja dra upp benen mot dig, du ska alltså inte sträcka dig efter skidorna lika mycket. safety, japan mm kan du väl testa. sen är det bara att ta i lite mer så sätter du 540 också. börja switcha rätt tidigt också, så slipper du lära dig det efter du har lärt dig allt annat sen märkte jag för nån vecka sen att backflip faktiskt ÄR lika lätt som alla säger. för nåt år sen satte några av mina kompisar backflip och lincoln utan problem, men nötte fortfarande in 360... vad gäller rails så är det bara att köra. börja med boxar om du vill så du hittar balansen, sen är det bara att köra rails också. det känns typ likadant, men mycket skönare. 270 av kan du lägga till ganska snabbt, så det ser snyggare ut oxå slipa kanterna är kanske inte en så bra idé om du fortfarande vill kunna åka pist typ lika bra som nu. Det är såklart större risk att du hugger om du inte slipar dem, men det är bara att köra ett tag och nöta ner dem tillräckligt mycket ändå. Jag har faktiskt inte slipat ner mina nånting heller, det enda som var jobbigt i början var att köra på pvc-rör, annars gick det rätt bra på allt annat nu blev det sådär långt igen, men det var lite allmänt jag kom på iaf [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
chey som vill börja åka park..
Tillbaka
Topp