Chile/Argentina - RIGHT NOW!

freddag

Medlem
¡Hola amigos!

Skumpar runt i Chile foer tillfaellet i jakt paa skoena toppturer.

Naagon som har lite tips paa (plogade) vaegar upp till snoe daer det inte finns en massa skidliftar, helikoptrar, skidpatruller och andra hinder? Har haft trevliga dagar runt Portillo och Valle Nevado nyligen och kommer fara soederut mot Termas de Chillan och sjoedistriktet snart, men jag suktar lite efter naagot mindre foerstoert staelle. Finns hjaelp daerute?

/Hannes

Jag skulle satsat på Puerto Natales om du har vägarna förbi där, träffade massvis med folk när jag var där som berättade om bra åkning i bergen nära stan (2 timmar med bil) Skulle inte vara några regelrätta orter heller. Snöläget var dock riktigt dåligt när jag var där sent på säsongen 2003 så jag har inte testat själv. Fråga runt på vandrarhemmen så hittar du säkert folk som kan berätta mer...

Tack som fan! Behoevde lite ljus i tunneln efter en liten krock med chilensk byraakrati idag. Skulle upp till bergen oester om Rancagua naer vi vaegrades att aaka upp mot de snoeklaedda topparna foer att vi hade foer gammal bil! Bara bilar nyare aen 2001 klarade att aaka upp till gruvorten Sewell, enl byraakraten som skoette bommen. Yeah right, farking aasnehaal... Vi tuffar soederut imorrn. Tack igen foer tips!

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp