Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Contour 1080p HD eller GoPro HD?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Franklin" data-source="post: 609121" data-attributes="member: 92539"><p>fördelen med att sprida ut sitt filmat material på flera minneskort är att om något av korten får ett fel så är inte allt material förstört. samma anledning till att man helst ska ha en backup på alla bilder, filmer och annat man vill spara. </p><p></p><p>själv råkade jag ut för att en disk blev totalförstörd, med alla foton jag tagit sen milennieskiftet. Som tur var hade jag använt en annan disk som "mellanhand" i en överföring och de flesta bilderna fanns kvar på den. sedan dess gör jag en backup på alla bilder så snabbt jag tankat in dem från kameran.</p><p></p><p>angående 170 eller 135 grader skulle jag välja contouren med 135 grader av samma anledning som kevinnn skrev, du får ligga galet nära en annan åkare för att få vettigt material med en lins som har 170 graders synfält.</p><p></p><p>fisheye är en kul effekt, men man tröttnar på det riktigt fort..</p><p>utan att ha testat någon av kamerorna skulle jag välja contouren just för synfältet och att den INTE har fisheyeoptik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Franklin, post: 609121, member: 92539"] fördelen med att sprida ut sitt filmat material på flera minneskort är att om något av korten får ett fel så är inte allt material förstört. samma anledning till att man helst ska ha en backup på alla bilder, filmer och annat man vill spara. själv råkade jag ut för att en disk blev totalförstörd, med alla foton jag tagit sen milennieskiftet. Som tur var hade jag använt en annan disk som "mellanhand" i en överföring och de flesta bilderna fanns kvar på den. sedan dess gör jag en backup på alla bilder så snabbt jag tankat in dem från kameran. angående 170 eller 135 grader skulle jag välja contouren med 135 grader av samma anledning som kevinnn skrev, du får ligga galet nära en annan åkare för att få vettigt material med en lins som har 170 graders synfält. fisheye är en kul effekt, men man tröttnar på det riktigt fort.. utan att ha testat någon av kamerorna skulle jag välja contouren just för synfältet och att den INTE har fisheyeoptik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Contour 1080p HD eller GoPro HD?
Tillbaka
Topp