Coreupt schysst märke?

Coreupt schysst märke?
EmilRosenberg sa:
Coreupt produceras väl på Dynastars skidor? Och så lägger dom på annan grafik? Har jag hört iaf...
ja första året var det så, alltså ett par år sen
Nu har de egna modeller, har inte provat några av dem men vissa ser intressanta ut och priserna är ju trevliga.

Coreupt schysst märke?
JL76 sa:
EmilRosenberg sa:
Coreupt produceras väl på Dynastars skidor? Och så lägger dom på annan grafik? Har jag hört iaf...
ja första året var det så, alltså ett par år sen
Nu har de egna modeller, har inte provat några av dem men vissa ser intressanta ut och priserna är ju trevliga.
Priserna är ju fina men kvalitén är väl än så länge lite tveksam på de Coreupt modeller jag känt och klämt på. Årets Yard har ju t.ex. felslipade kanter i tipp och tail på de jag sett iaf.

Coreupt schysst märke?
Broddan sa:
Priserna är ju fina men kvalitén är väl än så länge lite tveksam på de Coreupt modeller jag känt och klämt på. Årets Yard har ju t.ex. felslipade kanter i tipp och tail på de jag sett iaf.
PÅ detta svaret så kan vi diskutera sjukt många märken som har "kvalitets"problem inklusive Moment. Alla märken har nog något fel på någon sak om man skall vara petig. De Coreupt skidorna jag har servat, sålt har det faktiskt varit bra kvalité på.

Coreupt schysst märke?
Hasse_Lindborg sa:
Broddan sa:
PÅ detta svaret så kan vi diskutera sjukt många märken som har "kvalitets"problem inklusive Moment. Alla märken har nog något fel på någon sak om man skall vara petig. De Coreupt skidorna jag har servat, sålt har det faktiskt varit bra kvalité på.
Sant! Försöker mer framhäva just vad som har varit problemet på de modeller av skidor jag faktiskt sett på. Har även känt och sålt Slasher och Pow och de har varit fina. Prisvärt märke då.
Vet du vart de produceras Hasse?

Coreupt schysst märke?
Jag skrev ju "vissa", har bara klämt på Pow och Born to drop och de känns ok. Sen när de såldes på S-C för 99€ har jag svårt att se att det inte är prisvärt med tanke på hur länge ett par Katana verkar hålla för folk.
Gissar att de är tillverkade i Kina, men det behöver inte betyda att de är sämre men har inte hört något om dålig hållbarhet. Vill inte blanda in begrepp som kvalitetskänsla i det hela egentligen för saker som känns solida kan ändå vara skit. Sen vann ju Candide hela FWT på ett Permin (som nu är BTD) och det måste var värt nåt också.

Coreupt schysst märke?
Körde på ett par TJ Pro förra året, aningen hårda ja, men fan så bra kvalité. Iallafall för priset, vill du lägga mer så är ju T-hall värt. Men för det priset, designen och kvalitén vill jag garanterat säga att det är ett värt märke. Om man ska snacka kvalité så hade t.ex Salomon problem med sina stålkanterna på sina Suspects för något år sen, så inget märke är felfritt.

Tillbaka
Topp