Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
cork 180 - inte möjligt.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 428180" data-attributes="member: 58560"><p>Med ditt egna tricklexikon som grund vill jag bara säga....</p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/img/blog/org/1294.jpg" target="_blank">https://www.freeride.se/img/blog/org/1294.jpg</a></p><p></p><p>Dubbelcork? borde det inte heta dubbelöverinverterad d-spin..?</p><p></p><p>"Cork: När man snurrar corkat ska man försöka snurra snett med ca 20-70 graders förhållande till marken. Corkar man framåt kallas det Bio, bakåt kallas det helt enkelt för "cork". Övercorkar man bakåt blir det en:</p><p></p><p>D-spin: En övercorkad snurr, dvs att man gör en 720, 900, 1080 etc. snett. Man strävar efter att ligga i 90 grader i förhållande till marken. En dspin är alltid corkad bakåt."</p><p></p><p>edit: enda anledningen jag tar upp detta är att man måste dra en gräns på hur man bedömmer tricken... det går inte ha 3-4 olika benämningar på ungefär samma trick ... folk står och h8ar om det va en bio/cork/d-spin osv... fan åk för det är roligt och gör vad fan som helst i hoppen ...</p><p></p><p>Visst det går inte göra en riktig cork 180 men det finns ju folk som har gjort snygga försök tex...</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]LyDWAICT2dE[/MEDIA]</p><p></p><p>Laurent Favres cork 180 ser jag mer som en <strong>nohanded handplant 180</strong>... han har fötterna framför kroppen och han ligger bara bakåtlutad och inte åt sidan .................</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 428180, member: 58560"] Med ditt egna tricklexikon som grund vill jag bara säga.... [URL]https://www.freeride.se/img/blog/org/1294.jpg[/URL] Dubbelcork? borde det inte heta dubbelöverinverterad d-spin..? "Cork: När man snurrar corkat ska man försöka snurra snett med ca 20-70 graders förhållande till marken. Corkar man framåt kallas det Bio, bakåt kallas det helt enkelt för "cork". Övercorkar man bakåt blir det en: D-spin: En övercorkad snurr, dvs att man gör en 720, 900, 1080 etc. snett. Man strävar efter att ligga i 90 grader i förhållande till marken. En dspin är alltid corkad bakåt." edit: enda anledningen jag tar upp detta är att man måste dra en gräns på hur man bedömmer tricken... det går inte ha 3-4 olika benämningar på ungefär samma trick ... folk står och h8ar om det va en bio/cork/d-spin osv... fan åk för det är roligt och gör vad fan som helst i hoppen ... Visst det går inte göra en riktig cork 180 men det finns ju folk som har gjort snygga försök tex... [MEDIA=youtube]LyDWAICT2dE[/MEDIA] Laurent Favres cork 180 ser jag mer som en [b]nohanded handplant 180[/b]... han har fötterna framför kroppen och han ligger bara bakåtlutad och inte åt sidan ................. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
cork 180 - inte möjligt.
Tillbaka
Topp