Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Cork på snowboard hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dirtbiker" data-source="post: 616424" data-attributes="member: 74184"><p>Jag tycker det är viktigt att redan i kicken börja börja kika snett neråt emot tailen eftersom kroppen följer huvudet. Du kan spinnen, du vet hur du ska slänga dig. </p><p></p><p>Jag tycker det är lättare att gå in en en cork snurr strax efter jag snurrat 180 på snurren vilket gör att jag inte kommer liggande utifrån kicken då det blir mycket svårare att ta sig upp från rotationen igen, samt att ta en schyst grab när man gör det.</p><p></p><p>Så steg 1 enligt mig. </p><p>1) Kom in med bra fart i kicken beronde på hur mycket du skär.</p><p></p><p>2) Börja ladda för att vrida huvet samt kroppen snett neråt när du har koll på takeoffen på kicken (jag däremot börjar vrida huvet mer neråt efter ca 90-180grader i luften och har börjat med spinnen.</p><p></p><p>3) Poppa från kicken in i lämplig spinn fart och börja kika snett neråt efter ca 90-180 grader. snurra sedan de resterande på spinnen och resten kommer själmant. Snurrar du frontside så testa landa på tåskär och om du kör backside testa landa med mer tryck på hälen. </p><p></p><p>Detta är ett trick som tåls att nöta på och det kan ta lite tid.</p><p>Det bästa är om du kan 720 tex och nöter den och försöker ta dig med och mer snett i luften till sisst kommer den sitta.</p><p></p><p>Hoppas det var till hjälp och svenskan är väll inte mitt bästa ämne men.</p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dirtbiker, post: 616424, member: 74184"] Jag tycker det är viktigt att redan i kicken börja börja kika snett neråt emot tailen eftersom kroppen följer huvudet. Du kan spinnen, du vet hur du ska slänga dig. Jag tycker det är lättare att gå in en en cork snurr strax efter jag snurrat 180 på snurren vilket gör att jag inte kommer liggande utifrån kicken då det blir mycket svårare att ta sig upp från rotationen igen, samt att ta en schyst grab när man gör det. Så steg 1 enligt mig. 1) Kom in med bra fart i kicken beronde på hur mycket du skär. 2) Börja ladda för att vrida huvet samt kroppen snett neråt när du har koll på takeoffen på kicken (jag däremot börjar vrida huvet mer neråt efter ca 90-180grader i luften och har börjat med spinnen. 3) Poppa från kicken in i lämplig spinn fart och börja kika snett neråt efter ca 90-180 grader. snurra sedan de resterande på spinnen och resten kommer själmant. Snurrar du frontside så testa landa på tåskär och om du kör backside testa landa med mer tryck på hälen. Detta är ett trick som tåls att nöta på och det kan ta lite tid. Det bästa är om du kan 720 tex och nöter den och försöker ta dig med och mer snett i luften till sisst kommer den sitta. Hoppas det var till hjälp och svenskan är väll inte mitt bästa ämne men. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Cork på snowboard hjälp
Tillbaka
Topp