Cortina!?

Flina

Ny medlem
Cortina!?
Hej,
jag skall åka ner till Cortina & jobba kommande vintersäsong.
Har du varit där?
Skriv gärna & berätta lite om byn & skidåkningen & lite "bra & veta innan man åker dit info".
Jobb & boende e redan klart.

Tack & hej.// Lina
 
Cortina!?
Tjipp,
Jag jobbade som guide halva säsongen 96/97.
Jäkligt nice är det faktiskt. Bergen är helt underbart korallröda och solnedgångarna kan man dö för.
Tips: Köp en offpistbok på direkten. Det finns mycket offpist men den är lite klurig att hitta. En rolig liten offpist är att klättra igenom hålet. Mer berättar jag inte. Du fattar när du ser det.
Är du lite seg en kväll så ta dig ner till utomhusisrinken. För lite småpengar hyr du ett par skrillor och sen är det bara att stussa runt till musiken.

Kommer inte ihåg vad alla barer heter. Förutom den vi hade vår afterski på. The Clipper heter den. Men det namnet finns säkert inte kvar längre.

Ha det riktigt kul! Jag är avundsjuk...!
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp