Boende tips i Alperna under en månad

ivarer

Medlem
Hej Freeride
Jag tänkte kolla om någon har bra tips på billigt boende i Alperna under en månad. Jag jobbar som it-konsult och har möjlighet att jobba på distans, så jag tänkte passa på att kombinera jobb och skidåkning.

Spelar egentligen ingen större roll var i Alperna, men jag siktar på att åka ner i februari/mars. Alla tips är välkomna — allt från egna erfarenheter och kontakter till om någon här har något att hyra ut

Mina enda krav: stabil uppkoppling och att boendet ligger hyfsat nära backen, då jag kommer resa utan bil.

Tack på förhand!

Vi har alltid åkt till Les Menuires med vår husbil längre perioder varje år de senaste 5 åren. Tillgång till Tres Vallees (världens största liftsystem?).
Priserna är något lägre där upplever vi jämfört med övriga franska skidorter och definitivt jämfört med Schweiz och Österrike.

Gillar man bubbel-after ski till saxofondunk i gassande solnedgång på 3000 höjdmeter så är det win-win. 😉

Vi jobbar också på distans och kör 4G från husbilen med vanligt Telenor simkort där uppe på skidorten. Funkar klockrent.

Tillbaka
Topp