Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Countdown 114
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1198430" data-attributes="member: 83225"><p>Ett nytt besök i garaget idag där jag ville lugna min beslutsångest inför alpresan i februari.</p><p>[ATTACH=full]2252[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]2253[/ATTACH]</p><p>Jag är ju någon slags mästare på att vela mellan skidmodeller men det är ju bara för att jag alltid vill ha perfekta förutsättningar när vädret väl bjuder till.</p><p></p><p>Jag har ju åkt många år på mina Bibbysar och varit väldigt nöjd men jag skulle egentligen vilja ha samma skida men med en "surfigare nos. Jag kan ha hittat det nu i CD114 men när jag la dem på varandra så här så inser jag hur enormt stor skillnad det är i tailen. Handflexat skulle jag säga att de är ganska lika men Down är något styvare som helhet och den största skillnaden sitter från bindningen och bakåt. I nosen är de rätt lika i flex. Jag jämförde med mina dubbeltitanal Enforcer 93or och de flexar ju som nudlar i jämförelse med de här två. Av den här vyn att döma så tror man ju att Down ska ha en enormt spårande tail men jag tyckte den var väldigt väldigt snäll det jag prövade den i Romme i helgen. Vad säger skidanalytikerexperter som [USER=12152]@MnO[/USER] om detta? Nån annan som har en synpunkt? Kan det vara så att skillnaden blir betydligt mer påtaglig i en halvmeter puder? Jag är själv förvånad att jag inte upplevde Downs tail som mer störande. Jag provade tom att släppa skidorna lite i lösare snö i kanten och avsiktligt hamna lite i baksätet. Tailarna gav snällt med sig ändå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1198430, member: 83225"] Ett nytt besök i garaget idag där jag ville lugna min beslutsångest inför alpresan i februari. [ATTACH type="full"]2252[/ATTACH] [ATTACH type="full"]2253[/ATTACH] Jag är ju någon slags mästare på att vela mellan skidmodeller men det är ju bara för att jag alltid vill ha perfekta förutsättningar när vädret väl bjuder till. Jag har ju åkt många år på mina Bibbysar och varit väldigt nöjd men jag skulle egentligen vilja ha samma skida men med en "surfigare nos. Jag kan ha hittat det nu i CD114 men när jag la dem på varandra så här så inser jag hur enormt stor skillnad det är i tailen. Handflexat skulle jag säga att de är ganska lika men Down är något styvare som helhet och den största skillnaden sitter från bindningen och bakåt. I nosen är de rätt lika i flex. Jag jämförde med mina dubbeltitanal Enforcer 93or och de flexar ju som nudlar i jämförelse med de här två. Av den här vyn att döma så tror man ju att Down ska ha en enormt spårande tail men jag tyckte den var väldigt väldigt snäll det jag prövade den i Romme i helgen. Vad säger skidanalytikerexperter som [USER=12152]@MnO[/USER] om detta? Nån annan som har en synpunkt? Kan det vara så att skillnaden blir betydligt mer påtaglig i en halvmeter puder? Jag är själv förvånad att jag inte upplevde Downs tail som mer störande. Jag provade tom att släppa skidorna lite i lösare snö i kanten och avsiktligt hamna lite i baksätet. Tailarna gav snällt med sig ändå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Countdown 114
Tillbaka
Topp