Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Courmayeur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="olddjara" data-source="post: 1199596" data-attributes="member: 163389"><p>Åkt ganska mkt i Courmayeur, superhärligt ställe, senast för 14 dagar sedan ungefär.</p><p></p><p>Hyrstället 4810 som ligger praktiskt i anslutning till stora liften Dolonne nere i byn är OK, men har precis som de flesta ställen där betoning på pistgrejer. Med det sagt vet jag att de har Black Crows Camox 2020 97, DPS Foundation 112, DSP Foundation 106 tror jag också m.m. Hotellen har nära samarbeten med rentalställena, så kan säkert hjälpa om du vill kolla med dem.</p><p></p><p>Uppe vid Checruit - första platån du kommer upp till från Dolonne som någon nämner ovan - finns flera andra rentals. Bla där finns Blizzards freeridegrejer Rustlerserien 94mm och uppåt.</p><p></p><p>Courmayeur är superhärligt. Superfina pister, ofta sol, en del pistnära kullar att skoja i efter snöfall. Systemet är oftast typ tomt på folk måndag-torsdag, så dessa dagar är bäst.</p><p></p><p>Jagar du offpist så överväg ta en guide och åk ned från Cresta d'Arp/Cresta Youla, eller åk nya Skylift Monte Bianco för glaciäråk ned till Chamonixdalen. Om du kollar med guidefirman (<a href="http://www.guidecourmayeur.com/en/index.php" target="_blank">http://www.guidecourmayeur.com/en/index.php</a>) så kan jag rek åka med Luca eller Massimo (Max), men de är säkert alla skickliga och trevliga. Räkna bara inte med flytande engelska ...</p><p></p><p>Missa inte att äta på Chiecco vid knappliften vid checruit men var inte stressad - maten är god men tar en jävla tid.</p><p></p><p>Hoppas du har det grymt i Courmayeur, härligt ställe jag gärna återvänder till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="olddjara, post: 1199596, member: 163389"] Åkt ganska mkt i Courmayeur, superhärligt ställe, senast för 14 dagar sedan ungefär. Hyrstället 4810 som ligger praktiskt i anslutning till stora liften Dolonne nere i byn är OK, men har precis som de flesta ställen där betoning på pistgrejer. Med det sagt vet jag att de har Black Crows Camox 2020 97, DPS Foundation 112, DSP Foundation 106 tror jag också m.m. Hotellen har nära samarbeten med rentalställena, så kan säkert hjälpa om du vill kolla med dem. Uppe vid Checruit - första platån du kommer upp till från Dolonne som någon nämner ovan - finns flera andra rentals. Bla där finns Blizzards freeridegrejer Rustlerserien 94mm och uppåt. Courmayeur är superhärligt. Superfina pister, ofta sol, en del pistnära kullar att skoja i efter snöfall. Systemet är oftast typ tomt på folk måndag-torsdag, så dessa dagar är bäst. Jagar du offpist så överväg ta en guide och åk ned från Cresta d'Arp/Cresta Youla, eller åk nya Skylift Monte Bianco för glaciäråk ned till Chamonixdalen. Om du kollar med guidefirman ([URL]http://www.guidecourmayeur.com/en/index.php[/URL]) så kan jag rek åka med Luca eller Massimo (Max), men de är säkert alla skickliga och trevliga. Räkna bara inte med flytande engelska ... Missa inte att äta på Chiecco vid knappliften vid checruit men var inte stressad - maten är god men tar en jävla tid. Hoppas du har det grymt i Courmayeur, härligt ställe jag gärna återvänder till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Courmayeur
Tillbaka
Topp