Crested Butte (åkning, boende, liftkort, nattliv)

• Trådstartare Trådstartare fml
  • Start datum Start datum

fml

Ny medlem
Lutar åt en vända i crested butte 2 mån, januari-mars nu i vinter.

Vore gott om någon hade lite bra sidor med info om boende i närheten. NÅgon liten lägenhet eller liknande för en inte allt för dyr peng.

Även allmän info som liftskortpriser (har för mig butte fanns på något rabbaterat säsongskort men hittar inget om detta), prisläget, nattlivet och framförallt åkningen.

Har läst att parken är schysst och att det finns bra BC åkning. Låter som en bra blandning om detta stämmer.

Peace
/FML

Pröva att ställa frågan på www.telemarktips.com Annars kan du söka upp folk som bor i CB genom samma hemsida och fråga direkt.

Lycka till!

jag har säsongat där. schysst ställe. FRmail till mej om du vill.

ha de!

CB har några av va:rldens ba:sta skogsåk! Det a:r en helt ja:vla underbar plats! Trevliga ma:nniskor, vacker natur, sol, och bra åkning.

Du kan sa:kert hitta billigt boende i Gunnison. Jag tror det går bussar då och då mellan Gunnison och Crested Butte. Dessutom plockar folk upp liftare hela tiden. Men om man verkligen vill uppleva Colorado så måste man ha en stor bil.

Gunnison har fo:r o:vrigt 320 dagar sol per år!

kan hitta billigt boende i CB också. jag bodde uppe på berget fett schysst.

Köp inte mat i CB dock. Finns Hitching-Station (mittemot skolan) så man kan lätt åka ner till Gunnison till Wal-Mart och City Market.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp