Crowbar ruby clear

Crowbar ruby clear
Ska köpas nya crowbar. Behöver ett par för mulet å dassigt väder, alltså hög kontrast, ganska högt ljus genomsläpp. Tycker h.i yellow är för ljus, h.i persimmon är inte någon favorit.
Så det står mellan ruby clear och pink iridium.

Vet att det finns triljoner som lovordar pink här på fr men har nästan inte hört någonting om ruby clear.
Någon som provat den och vet hur bra den fungerar?
Hur funkar den i mulet, hur funkar den om solen spricker fram - blir den för ljus?
Någon som har provat både ruby och pink, hur skiljer dem sig?

Crowbar ruby clear
Jag har den till Crowbar och Splice. Kan säga att även om du bestämmer dig för Ruby Clear så kan det bli rätt så svårt att få tag på den då den egentligen inte är tillgänglig i Europa. Är såvitt jag vet framförallt till för den asiatiska marknaden då ljusa linser med starka spegelbehandlingar är väldigt populära där. Dock så dyker den ju upp lite då och då i Köp och Sälj.

Är hur som helst en sjukt snygg lins med CLEAR som basfärg och en lätt kontrasthöjande Ruby Iridium på det. Linsen är framförallt till för dåliga ljusförhållanden och kvällsåkning. Ingenting för ljusa förhållanden alltså.

Pink Iridium är lätt omgjord till i år och har en VR50 basfäg vilket gör den något mörkare och därmed lite mer lämpad för soliga förhållanden.

För bästa funktion (högt ljusgenomsläpp + hög kontrastöjning) i dassigt och mulet väder är fortfarande HI Yellow, HI Persimmon och Persimmon.

Crowbar ruby clear
Har inte provat den nya Pink Ir. men den gamla var ju nästan helt klar typ.
Hade gärna velat ha lite mer kontrast i den..

Crowbar ruby clear
jonathan-b sa:
Pink Ir är riktigt bra!! Jag tycker dock att man ska ha en clearlins när det är dassigt väder...
Dock är Yellow mycket kontrasthöjande men med snarlikt ljusgenomsläpp som Clear. Clear är dock helt neutral. Detta innebär att du faktiskt borde se bättre med Yellow. Men det är ju en smaksak. Jag rekommenderar iaf oftast clear endast till kvällsskidåkning.
Eric_W sa:
Har inte provat den nya Pink Ir. men den gamla var ju nästan helt klar typ.
Hade gärna velat ha lite mer kontrast i den..
Gamla Pink Iridium hade 57% ljusgenomsläpp (ex. Fire Ir. 16% och Hi Yellow 81%)
Nya VR50 Pink Iridium har 41 % ljusgenomsläpp.
Både gamla och nya Pink Iridum är faktiskt mycket kontrasthöjande.

Crowbar ruby clear
jet sa:
Jag har den till Crowbar och Splice. Kan säga att även om du bestämmer dig för Ruby Clear så kan det bli rätt så svårt att få tag på den då den egentligen inte är tillgänglig i Europa. Är såvitt jag vet framförallt till för den asiatiska marknaden då ljusa linser med starka spegelbehandlingar är väldigt populära där. Dock så dyker den ju upp lite då och då i Köp och Sälj.

Är hur som helst en sjukt snygg lins med CLEAR som basfärg och en lätt kontrasthöjande Ruby Iridium på det. Linsen är framförallt till för dåliga ljusförhållanden och kvällsåkning. Ingenting för ljusa förhållanden alltså.

Pink Iridium är lätt omgjord till i år och har en VR50 basfäg vilket gör den något mörkare och därmed lite mer lämpad för soliga förhållanden.

För bästa funktion (högt ljusgenomsläpp + hög kontrastöjning) i dassigt och mulet väder är fortfarande HI Yellow, HI Persimmon och Persimmon.
Har hittat en sida där jag kan få tag på den, dessutom ganska billigt, så det är inga problem.
Vet du vad den har för ljusgenomsläpp?

Crowbar ruby clear
Har beställt ett par vita splice med vr50 pink idrium.. även om den har 16% mindre ljusgenomsläpp känns det som att det fortfarande är en ganska bra allroundlins ?

Crowbar ruby clear
Funderar på en Pink Iridium lins, är den rosa från insidan också? har testet Ice och Fire iridium som båda är brun/orange.

Crowbar ruby clear
Pink iridium är inte rosa från insidan. Köpte ett par vita splice med vr50 pink iridium ! Funkar hur bra som hellst även när det är mulet ute. Har inte åkt i backen än men på flera spots där de funkar riktigt bra även i mulet väder!

Crowbar ruby clear
Kör med Blue iridium är också en bra allroundlins, har aldrig kännt mig begränsad i något väder Hittils iaf. Vet inte om den sälja fortfarande dock?

Tillbaka
Topp