custom eller elit?

Brandstedt

Ny medlem
custom eller elit?
jag funtar på att köpa en ny bräda, jag har spanat lite på både burton custom och forum elit men kan inte bestämma mig
mina senaste brädor har varit burtonbrädor som jag gillat grymmt mycket men det vore kanske kul att testa nått annat
någon som har något tips?

custom eller elit?
Köp salomon fastback eller era.. grymma brädor.. Tycker burton gör sämre och sämre grejer för varje år. Bättre å köpa från bolag som gör skidor, dom har längre erfarenhet och bättre garantier..

custom eller elit?
Köp inte Salomon. Köp inte skidmärken. Alla skidmärken skiter i snowboard och skulle lägga av med det på en sekund om det inte vore för $$$$$$. Jag gillar verkligen inte Burton men om det finns något som jag gillar ännu mindre så är det skidmärken som ger sig in i snowboardbranchen. Burton har tillverkat snowboards i mer än 25 år och har löjligt bra garantier så det snacket håller inte heller.

Nä du Bacca du är inne på helt fel spår. Leve små snowboardmärken som ägs och drivs av snowboardåkare t.ex Capita, Endeavor, Academy, Trilogy Arts, Glissade, Unity, Never Summer och faktiskt även Burton.

Branstedt, testa nåt nytt. Köp en Forum om du nu måste välja mellan det och Burton.

custom eller elit?
ooops, glömde travis parkers pro model för CAPiTa (ja, han har börjat köra för dom...)

158 cm med en sorts swallow tail (och nose) helt sjuk form/design.

vågar man?

custom eller elit?
Tycker man ska stödja dom företag som gör dom bästa grejerna. Och just nu är salomon helt klart bäst. Dom lägger ner tid på att göra bra grejer, istället för dom andra som måste förlita sig på design för att folk ska köpa deras grejer. Har kört på en massa grejer, men fastnat för salomon kommer inte byta nu.

Köpte ett par burton driver, efter 20 dagar var dom slut körda. skicka tillbax dom till burton och dom vägrade ge mig pengar tebax. Fick nya. Och p1hd binningarna är ett jävla skämt. Nu kör jag på min salomon malamuth. så har över 150 skiddagar och dom är bättre än dom flesta nya snowboard boots.

Testa salomon grejer, lovar att du inte kommer bli besviken. När salomon satsar på nått så så btukar det bli bra.

länge leve salomon....

custom eller elit?
Bacca,

Observera att mina tankar kring detta inte har något med kvalitet att göra. Jag vet mycket väl att Salomon gör grejjer med hög kvalitet och jag tycker att Burtons kvalitet är under all kritik.

Jag ska utveckla mina tankar lite senare men just nu ska jag äta glass med min snygga fru så jag har inte tid med detta.

custom eller elit?
salomon alltså? ja kanske jag har hört att E.R.A ska vara grym men har inte sett den i nån butik än så länge. jag har kollat in A.M.P men det klickade inte riktigt, dessutom gillar jag burton köpte ett par nya misson bindningar i år och de är schyssta

custom eller elit?
jag är inte envis jag är bara bäst. Ääh va faan.. man ska åka å vara glad..

Men ibland kan man bli jävligt less på att kvaliten på snowboard grejer är så jävligt dåliga. Det gäller alla. Binningar spricker, boot blir mjuka. Brädorna är väl lite bättre iaf. Men under all kritik. Visst grejerna håller om man åker 2 veckor om år. Men mer håller dom fan inte för..

Eller så kanske jag ska sluta gnälla, men va fan ska man göra när det regnar ute å det inte finns något och göra..

Va glad åk bräda, bli lycklig...

custom eller elit?
Visst blir man less på dålig kvalitet och därför köper jag inte Burton. Men man behöver verkligen inte gå till trista skidföretag för att få tag på kvalitet.

Jag vill aldrig köpa produkter av ett företag som har börjat tillvrka och sälja snowboards av en enda anledning: att öka sitt företags börsvärde, vilket är fallet med de allra flesta trista skidmärken. Särskilt de som kommit in i branchen de senaste tio åren. När t.ex Salomon började med snowboard var det ett resultat av ett styrelsemöte där man diskuterade hur Salomonkoncernen skulle kunna tjäna mer pengar. Någon tyckte att det kunde vara dags att titta på snowboardmarknaden och alla höll med. Man köpte upp ett antal namnkunniga snowboardåkare Jason Ford, Michelle Taggart och inte minst Daniel Franck och sen var den saken klar. Som jag sade tidigare så är det ingen tvekan om att Salomon gör bra grejjer men de säljer snowboards av helt fel anledning och därför kommer jag aldrig att spandera mina surt förvärvade pengar på deras produkter hur bra de än är.

Självklart vet jag att alla i slutändan är ute efter att tjäna pengar, men hos de åkardrivna företagen var det inte det som motiverade från början. Dessutom är det alltid de små åkardrivna företagen som håller liv i "livsstilen" snowboard och de skakar alltid fram de coola åkarna som senare säljer sina själar till storföretagen.

Det här var mina personliga åsikter i frågan men självklart får var och en tycka som de vill.

Peace!

Jag slutar med att citera Bacca,

"Va glad åk bräda, bli lycklig"

custom eller elit?
schyssta puckar, burton är inte jätte poppis alltså ja det kanske är på tiden att testa nått nytt men jag ska känna och klämma lite mer innan jag bestämmer mig.
sedan ska jag åka och vara glad, jag lovar=)

custom eller elit?
Fattar inte varför man klankar ner på skidföretag som gör snowboard grejer. Om man nu vet att skidmärkena gör brädor med kvalite varför inte köpa en bräda från det företaget, skit i att man inte stödjer snowboardmärken.
Har kört på Salomon tidigare och dom hade sköna grejer säger jag bara!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp