Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
custom eller elit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 73093" data-attributes="member: 28391"><p>Visst blir man less på dålig kvalitet och därför köper jag inte Burton. Men man behöver verkligen inte gå till trista skidföretag för att få tag på kvalitet.</p><p></p><p>Jag vill aldrig köpa produkter av ett företag som har börjat tillvrka och sälja snowboards av en enda anledning: att öka sitt företags börsvärde, vilket är fallet med de allra flesta trista skidmärken. Särskilt de som kommit in i branchen de senaste tio åren. När t.ex Salomon började med snowboard var det ett resultat av ett styrelsemöte där man diskuterade hur Salomonkoncernen skulle kunna tjäna mer pengar. Någon tyckte att det kunde vara dags att titta på snowboardmarknaden och alla höll med. Man köpte upp ett antal namnkunniga snowboardåkare Jason Ford, Michelle Taggart och inte minst Daniel Franck och sen var den saken klar. Som jag sade tidigare så är det ingen tvekan om att Salomon gör bra grejjer men de säljer snowboards av helt fel anledning och därför kommer jag aldrig att spandera mina surt förvärvade pengar på deras produkter hur bra de än är.</p><p></p><p>Självklart vet jag att alla i slutändan är ute efter att tjäna pengar, men hos de åkardrivna företagen var det inte det som motiverade från början. Dessutom är det alltid de små åkardrivna företagen som håller liv i "livsstilen" snowboard och de skakar alltid fram de coola åkarna som senare säljer sina själar till storföretagen.</p><p></p><p>Det här var mina personliga åsikter i frågan men självklart får var och en tycka som de vill.</p><p></p><p>Peace!</p><p></p><p>Jag slutar med att citera Bacca,</p><p></p><p>"Va glad åk bräda, bli lycklig"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 73093, member: 28391"] Visst blir man less på dålig kvalitet och därför köper jag inte Burton. Men man behöver verkligen inte gå till trista skidföretag för att få tag på kvalitet. Jag vill aldrig köpa produkter av ett företag som har börjat tillvrka och sälja snowboards av en enda anledning: att öka sitt företags börsvärde, vilket är fallet med de allra flesta trista skidmärken. Särskilt de som kommit in i branchen de senaste tio åren. När t.ex Salomon började med snowboard var det ett resultat av ett styrelsemöte där man diskuterade hur Salomonkoncernen skulle kunna tjäna mer pengar. Någon tyckte att det kunde vara dags att titta på snowboardmarknaden och alla höll med. Man köpte upp ett antal namnkunniga snowboardåkare Jason Ford, Michelle Taggart och inte minst Daniel Franck och sen var den saken klar. Som jag sade tidigare så är det ingen tvekan om att Salomon gör bra grejjer men de säljer snowboards av helt fel anledning och därför kommer jag aldrig att spandera mina surt förvärvade pengar på deras produkter hur bra de än är. Självklart vet jag att alla i slutändan är ute efter att tjäna pengar, men hos de åkardrivna företagen var det inte det som motiverade från början. Dessutom är det alltid de små åkardrivna företagen som håller liv i "livsstilen" snowboard och de skakar alltid fram de coola åkarna som senare säljer sina själar till storföretagen. Det här var mina personliga åsikter i frågan men självklart får var och en tycka som de vill. Peace! Jag slutar med att citera Bacca, "Va glad åk bräda, bli lycklig" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
custom eller elit?
Tillbaka
Topp