Custom skidor, 333skis.com

• Trådstartare Trådstartare The_teo
  • Start datum Start datum
T

The_teo

Guest
Såg denna länk på TGR, verkar riktigt nice med custom skidor för ca. 2600 kr...

Finns även "test skis" för 1800!

www.333skis.com

Senast ändrad:
Tycker att de såg rätt så b ut om jag ska vara ärlig.

MM..såg helt klart B ut. Men vafan. Helt custom skidor för så billigt. Har jag pengarna i vinter så kommer jag att pröva!

Problemmodel 188

146-128-142

330mm lång rocker i både tip och tail

lite mjukare i tip och tail bra styv under foten.

eller vänta lite nu...är inte detta ganska exakt en längre variant av bentchettler?

"Dear Atomic. Make the Bentchettler in a 188 please :) "

Man kan ju alltid knappa in måtten och rockerprofilen på någon dyr skida som man eg. inte skulle köpa om man tänker logiskt och rationellt, typ Lotus 138 eller Praxis Pow. Så får man en billig testvariant för att se om man gillar formen och profilen... Visst är det svårt att komma nära flexmässigt, men det är ju värt att testa!

Gillar även lösningen på stålkantsinfästning!

Carled sa:
Man kan ju alltid knappa in måtten och rockerprofilen på någon dyr skida som man eg. inte skulle köpa om man tänker logiskt och rationellt, typ Lotus 138 eller Praxis Pow. Så får man en billig testvariant för att se om man gillar formen och profilen... Visst är det svårt att komma nära flexmässigt, men det är ju värt att testa!

Gillar även lösningen på stålkantsinfästning!
Eller hur! Annars har jag tänkt fram en skida... 135-110-127. Medium tip stiff under foten och medium/stiff i tailen med reverse camber all the way.. Och early taper fram och bak..

skön attityd (och prissättning) kanske blir ett par testskis

Jag hade antingen gått på rev-rev med jämn rockerkurva, medium/stiff 185cm och typ 135-140-130 (Donner party f.ö.) eller typ 135-110-120, 190cm med lång och fin rocker (typ 50-60cm) och riktigt styva under fot och bak. Givetvis testskis! Palla den fula grafiken...

Testskis är dem som kostar 222 istället för 333, och det är inte riktigt lika bra finish på dem som det är på de "dyrare" skidorna... Tanken är att man skall beställa testskis för att testa sin flex, mått och rocker för att sedan återkomma och beställa ett riktigt par med rätt grafik etc...

Verkar trevligt.

Hur "mäter" man rocker? Vore kul att kunna jämföra lite på olika skidmodeller så man får ett hum om vad man är ute efter.

Fattar jag det hela rätt är grafiken det som skiljer 222 och 333? Dvs ingen kvallitetskillnad?

Edit: Såg just att man inte kan välja över 128mm i midja? Va fan liksom!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp