Custom X till en trettonåring?

Kan jag köpa en Custom X 152 till min 13-årige son tror ni (ca 50 kg)? Han gillar mest puder, inte parker, och har åkt länge o mycket. Eller ska jag ta Idiom Select??

Nej. Du borde inte köpa en custom X enligt mig. För "hardcore". Jag åker rätt mycket och väger 75 kilo, 186 lång. Jag tycker att en cstm x är för "död" och kräver att man åker aggresivt och väldigt aktivt för att prestera. Men den presterar..

Köp en Custom, Mer lättåkt och han kommer utvecklas GRYMT på den. Jag åkte själv på custom under mina första 5 år på samma bräda..

Du kan köpa en custom x, men om du får tag i en custom skulle jag tagit den istället.

Fasten han åker riktigt bra för 13 åring så har han mycket kvar att lära sig, han kommer inte kunna ligga på med sina 50 kg på en custom x tror jag...

Jag skule aldrig valt det, om han inte är sjukt mogen för sin ålder, men eftersom han endast väger 50 kg skulle jag tvivla på det. Som föregående skrev så krävs det att man åker väldigt aggresivt med den för att få ut prestandan. Be honom teståka en så ser du ju vad han tycker, luras dock inte av att han vill ha en Custom X bara för att det är en Custom X.

nej tror inte det blir ett bra köp han väger lite för lite för att kunna uppsakatta brädan
tror nått lite mjukare är att rekommendera. hur lång är han? skostorlek?

Tack för alla tips!! Förutom skidorna då, det kör han redan parallellt! ... Har nu kollat runt ännu mer. Vad tror ni om en Burton Feather 151 lång, eller en Extrem Pleasure istället? Har någon koll på hur Extrem Pleasure är jämfört med Extrem Tranfer-brädan?? Han gillade Transfer när han provade (1.49).
SombreroSnow, han är 1.60 och har 39 i skor.

feather är ju en tjejbräda så även om han än så länge bara har 39 i skor så finns risken att den blir för smal ganska fort - kanske t om före påsklovet- med tanke på att framförallt fötterna brukar växa ganska mycket och snabbt för killar i hans ålder. tjejbrädor är i regel smalare än unisexbrädor pga vi har mindre fötter.

Feather kommer han växa ifrån.
Kolla på feelgood eller Custom (som är relativt lika, flick vs pojk bräda)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp