Cutom eller Frontier

flacken

Ny medlem
Cutom eller Frontier
Tjena!
Ska köpa ny bräda valet står mellan Burton custom eller frontier.
Har fått bra pris på en cutom 156, blir det lagom längd eller ska jag ha en längre bräda.
Gillar att åka snabbt i pisten, men vill gärna kunna hoppa också.
Är 170 lång o väger 70.
Tacksam för tips.
Mvh Robban

Cutom eller Frontier
jeff roy,
Klockan är mycket o ja är trött, men iaf:
Lille vän förstår du inte att man kan lära sej saker? frågar man inget så får man inget vet, å nu har ja frågat en massa, pratat med folk som kan, kollat runt på diverse sidor här på nätet, osv. Jag har fått lite kött på benen så att säga, tillräckligt mycket kött för att ge han ett tips(det var det han frågade efter), ett bra tips om du frågar mej...

Så ge fan i att komma hit o va spydig.

Cutom eller Frontier
ska en åkare som är 210 har en bräda som är 190 då?
gå efter vikten å åkstilen istället.

Burton har en liten rolig grej på deras hemsida där man fyller i diverse uppgifter som sej själv, sen så plockar den ut den bräda som passar bäst till dej. På pappret då...

http://www.burton.com <-- Burton

Cutom eller Frontier
låter som en Custom skulle passa dig bäst, frontiern är lite speciell, ganska tung och styv... customen är nog lite mer allround...

Cutom eller Frontier
Det spelar asolut ingen roll hur lång man är, allt beror på vikt och "åkstil".......om man är två meter o bara jibbar ska man fan inte ha en bräda som e 190. hallå lixom!

Cutom eller Frontier
Custom kanske är den bästa brädan ute på marknaden just nu,,
så en custom tror jag att du ska gå på, och inte för lång om du ska hålla på och jibba o hoppa.. så 156, blir nog bra.. inte längre,, så skulle jag ha köpt iallafall..

Cutom eller Frontier
finns absoult ingen anledning att ha en frontier i sverige om du nu inte blästrar ner för kebenikajse dagligen. Hälften av alla burtons proffs kör burton och det finns det ett skäl för. så köp en custom! Hade frontier men har bytt till canyon... (bred custom)

Cutom eller Frontier
"Hälften av alla burtons proffs kör burton" hmm, ja som trodde att alla åkare åkte på burton brittor? :) skämtåsido.

Satte in din info på B.A.R.T(burtons välja-bräd-maskin) .. 162 och 166 fick jag fram på custom modellen. Men det är klart att en 156 går bra med! Jag själv tycker att det är roligare att åka med korta brädor, gärna så kort som möjligt. Min Lamar SS 147cm kan man ha hur skoj som helst med. :) så köp du 156an om du har fått ett bra pris på den! men som sagt, det skulle inte skadat om den hade varit lite längre.(då du skriver att du gillar att åka snabbt i pist)

aja, over and out.

Cutom eller Frontier
daniel, om hälften av alla Burtons proffs åker på Burton, Vad åker den andra hälften på? Måste vara någon form av kontraktsbrott...

Cutom eller Frontier
ja du, det va intressant med proffsen...sugen på att höra utvecklingen där!

Åter till dig med brädan.....Custom och Frontier skiljer sig betydligt, Frontieren är ju bygg ur Customen precis som de flesta andra promodels men, här har du en betydligt vridstyvare bräda, cap i nos och tail. Åker du mycket pist och off-pist så är det valet. Du ska dock vara beredd att jobba lite, den är inte helt lättåkt i början. I övrigt är den väldigt snabb kant-till-kant och glider på bra.....hell det är ju johan!

Tillbaka
Topp