cykelköp

havreboll

Aktiv medlem
cykelköp
vill bara börja med att säga detta. länka gärna om det redan finns gamla inlägg som är relevanta, har letat men inte hittat någe som är likt det jag vill ha, alla är för dyra, fel storlek osv.

har kört budgetcykel för länge nu och senast pajjade styret ca 1 mil från mitt hus och orkar inte släpa hem någe fler cyklar.

är 184 å väger ca 80 kg
tänker köpa begagnat, INTE ny om det inte finns för runt 5000 vilket jag inte tror då det nog bara blir skit att bära hem igen.

kör mest "skog", stigar och likande. lite street vilket innebär hoppa lite trappor och mindre saker, absolut inget advancerat i nuläget men kanske kommer i framtiden(dock ej så troligt att det blir så mycket mer)

vill helt enkelt ha en begagnad cykel för under 5000 kr som passar för mig och vad jag kör. åker i genomsnitt 1 timma varannan dag men endast för att få bort skidabstinens och för att få motion.

är det en typ kona shred jag ska ha eller är det något annat?
har verkligen ingen aning själv. alla tips, annonser som passar och liknande är av hjälp.
vill gärna veta ram och däckstorlek för min size också.

vid köptips måste dessa finnas runt om stockholm, typ 1 timmas färd.

cykelköp
om du ska köra i skogen mest, så lär en begagnad kona vara bra. Det är ju ganska rejäl ram på dom. Dom är väldigt lätta att hitta begagnade.

cykelköp
http://www.blocket.se/vi/16163221.htm?ca=11_s Det är en Kona Stuff. i snepp bättre än Shred. sattsa på den! den värkar uppnå dina krav och passar din åkstil. rimmligt pris också.
http://www.blocket.se/vi/16135732.htm?ca=11_s där har du Kona Shred. uppnår också dina krav. om jag inte har helt fel så tror jag att den enda skillnaden mellan Stuff och Shred är Hydraliska bromsar på stuff och mekaniska på Shred. Men jag kan ha fel.

Om dom cyklarna är sålda som jag länkat så tyckar jag du ska sattsa på Kona Shred eller Stuff. då blir du nöjd.

cykelköp
jibbeeer sa:
Jag har en cykel som kosta 11 ny men är nårfa år nu ja säljer den för 4500. Det är 26 tum elr vad det heter o så den är inte så använd men det är lite nytt på den . du får med ett till styre inte för att det skulle gå av men .
Läs gärna igenom innan du postar ett inlägg. Man skulle kunna tro att du är komplett pårökt. Om du ska sälja cykeln rekommenderar jag även information om märke, ramstorlek och utrustning.

cykelköp
tackar för alla seriösa och snabba svar. verkar bli en Kona av någon sort när jag kollar på det. verkar finnas massor av dem begagnade också.

cykelköp
Skall säga dig hur du gör en cykel ! Jag har tillverkat 1 EGEN cykel 1 gång med hjälp av polarna. Och den r för fan grymmast i Gteborg =)

Allt som behövs:

Kulager
Gaffel
Styre
Metall
Svets
Kedja
Däck
Tandhjul
Trampor
Bromsar
Polare
Lack/Färg

Man svetsar en egen ram sedan börjar bygget ! Skall börja på 1 ill nu snart =) Det är roligt att göra..

Såhär skall ett hemmabygge se ut (H)
2ngu26b.jpg

Senast ändrad:
cykelköp
Jag har en hoj jag tror kan passa, bifogar länken till happy där den ligger. priset kan diskuteras
http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=18640
/f
havreboll sa:
vill bara börja med att säga detta. länka gärna om det redan finns gamla inlägg som är relevanta, har letat men inte hittat någe som är likt det jag vill ha, alla är för dyra, fel storlek osv.

har kört budgetcykel för länge nu och senast pajjade styret ca 1 mil från mitt hus och orkar inte släpa hem någe fler cyklar.

är 184 å väger ca 80 kg
tänker köpa begagnat, INTE ny om det inte finns för runt 5000 vilket jag inte tror då det nog bara blir skit att bära hem igen.

kör mest "skog", stigar och likande. lite street vilket innebär hoppa lite trappor och mindre saker, absolut inget advancerat i nuläget men kanske kommer i framtiden(dock ej så troligt att det blir så mycket mer)

vill helt enkelt ha en begagnad cykel för under 5000 kr som passar för mig och vad jag kör. åker i genomsnitt 1 timma varannan dag men endast för att få bort skidabstinens och för att få motion.

är det en typ kona shred jag ska ha eller är det något annat?
har verkligen ingen aning själv. alla tips, annonser som passar och liknande är av hjälp.
vill gärna veta ram och däckstorlek för min size också.

vid köptips måste dessa finnas runt om stockholm, typ 1 timmas färd.

cykelköp
hmm, kanske lite dyr (9000).

hur stor är skillnaden mellan deras mtb cyklar (kona) och deras dirt cyklar.

är enda skillnaden komponentstyrka och växlar?

cykelköp
du skulle kunna få den för 8k? du får ju en bättre gaffel och komponenter ju dyrare cykel du tar, köper man en för billig från början så kommer man bara att börja byta ut komponenterna så e bäst att köpa rejäla grejer från början.
/f

cykelköp
mjo, men jag är rätt nybörjare och ska bara ha den för att leka runt/motion för mitt pajjade knä. känner att allt över 5000 är för mycket då det ska inhandlas nya skidor och betala resor.

cykelköp
okidok=) men för 5k får du inte mycket hoj för om du inte gör världens kap. men hör av dig om du är intresserad sen.
/f

Tillbaka
Topp