Cykelslangs Bungiee

Cykelslangs Bungiee
Jag har hört att man kan knyta ihop cykelslangar och använda till att få fart till rail etc.
Men hur bra fungerar det egentligen?
Tål dom kyla?
Hur lång på ett ungefär ska den vara när den är outdragen?

Cykelslangs Bungiee
Felixus sa:
LinusOnTheLine sa:
SverigeTomten sa:
Testa så får du se! De lär funka några gånger, sen förlorar slangarna sin elasticitet och går sönder.
Har du testat? Eller är det bara vad du tror?
SVAR NEJ. det funkar inte. jag har försökt och det blir inte tillräckligt med fjong.
Jag har något med fjong (ha-ha-ha) Men finns det något annat man kan göra då?
Jag tycker inte det är värt att köpa en riktig.

Cykelslangs Bungiee
Felixus sa:
LinusOnTheLine sa:
SverigeTomten sa:
Testa så får du se! De lär funka några gånger, sen förlorar slangarna sin elasticitet och går sönder.
Har du testat? Eller är det bara vad du tror?
SVAR NEJ. det funkar inte. jag har försökt och det blir inte tillräckligt med fjong.
hur gjorde du då ? bara skar sönder ett par slangar och knöt ihop?
har nämligen funderat på att göra en fläta av cykelslangar. För det känns som att bara en slang, blir precis som du säger, alldeles för svagt. Dock så vet jag inte om det är värt besväret då du kommer att behöva ett antal slangar för att få en tillräckligt lång lina, eller vad priset kommer att landa på.
Är bara en fundering än så länge då det inte kommer att finnas någon snö på marken innan jag åker iväg ...

Cykelslangs Bungiee
en slang kostar ju inte mer är 50 kr.
Jag tror det bästa blir att ha en hel slang som man binder ihop med några andra hela slangar, sen svinnar man dom och tar ett gäng kattsrypare i ändorna.

Cykelslangs Bungiee
en tanke jag har haft är att fläta ihop sånna "snören" som man har till sånna där studsmattor som man har sele på sig på tivolin t.ex. lär funka suveränt bra!

Cykelslangs Bungiee
alltså vafan, om du ska köpa tillräckligt med slangar så blir det fan dyrare, köp en riktig för 2000, håller bra och du får fan fart.

Tillbaka
Topp