Cykla i spanska berg (bara lite väg).Vilken cykel?
Hej. Är på Mallorca ca 2 månader varje år och har cyklat en del hemma, båda dirt och DH. Blev nu sugen på att köpa mig en beg. cykel här nere och börja cykla i bergen som det finns mycket av här. Så stora frågan är vilken cykel jag ska köpa? DH ram, Fulldämp eller blir de för jobbigt när de blir mycket uppför? Tanken är att cykla mest stigar (vandringslederna) både upp och ner men jag ska ju ner för hela berget så blir ju automatiskt vägar både upp och ner. Därför kanske en ren DH-hoj blir jobbig. Men vill inte ha för klen ram och gaffel eftersom jag gärna kör på hårt och aggressivt. Vill även kunna cykla vanlig väg med den, bor i Santa Ponca så att cykla typ till palma och tbx (några mil) skulle också vara skoj att kunna med hojen. Och för all del, en hoj som håller, ingen för 30000 men den ska hålla för är inte sugen på att lägga tid på att beställa ner och byta delar hela tiden. Tänkt mig i pris under 10k beg. men alla tips är välkomna.
Kanske borde kolla på någon freeride eftersom det är fulldämp på dom men ändå inte för stora och tunga men har inte riktigt koll på de så tipsa ni istället
Sjukt tacksam för svar, alla tips är bra!
Kanske borde kolla på någon freeride eftersom det är fulldämp på dom men ändå inte för stora och tunga men har inte riktigt koll på de så tipsa ni istället
Sjukt tacksam för svar, alla tips är bra!
Senast ändrad: