Cykler tips

FloRic

Ny medlem
Cykler tips
Ska köpa ny cykel till våren då min gammla GT Avalanche LE har gjort sitt..

Cykeln jag ska köpa ska ha bra terräng egenskaper men ska helst vara, ia f duglig, på vanlig cykelväg och som motionshoj.

Priset har jag bestämt att det inte får överstiga 10000kr.

Jag har provkört en Cresent Oden (7300kr) men dämparna på den var alldeles för mjuka.

har också tittat på internet om Kona Cinder Cone och den verkar precis vara den cykel jag vill ha. Om någon har en sån eller har provkört den, vad tycker ni om den?

Annars, har ni någon annan cykel att rekomendera?

Och slutligen, vad menas med Deore, Deore XT, och Deore XTR?

Cykler tips
Deore= Bra, Deore XT=Ännu bättre, Deore XTR= Som XT fast onödigt mycket dyrare pga. lite andra färger typ. "Titan". XT skall du sikta på... Vad gäller cykel så vet jag att Crescent har en modell som ligger strax under 10000 med hydrauliska skivor(Deore) och en Marz. bombergaffel om jag inte minns fel! Modellen har faktiskt ingen modellbeteckning utan ser mest ut som en Team-03(Lacken).(Fast det är en Bianchi) Crescent har ju flyttat sin produktion av bättre mtb. till italia fast då heter dem Bianchi! Den finns fortfarande kvar i ett fåtal ex. i välsorterade cykelaffärer iaf. i GBG! Det enda som finns kvar av Crescent nu är familje mtb. med en prislapp på max 6500:-. Fast............................................................................Köp en KONA......

Cykler tips
Max 10000kr..

Cinder Cone verkar ritkigt bra.. men jag har inte bestämt mig än.

Hjälp, ge förslag och berätta on Cinder cone :)

Cykler tips
Skilnaden mellan dom olika deor typerna är bla. hur snabt och smidigt dom växlar över till önskad växel.
Pröva så märker du skilnaden!!
XT bör du kunna hitta på en cykel i din prisklass.
Ett tips är att välja en med så lättvikt som möjligt med så bra komponenter som möjligt och strunta i färg och utseende!!!!

Cykler tips
Hihihi... bygg egen cykel... mkt trevlig cykel får man då... billigare oxå =) Men jag skuylle sattsa på ESP växlar istället =)

Cykler tips
Det viktigaste när du köper en cykel i denna prisklass är att ramen är bra. Du måste trivas med ramens storlek och vinklar. Om du inte trivs på ramen så kommer inte bättre växlar eller dämpare att göra upplevelsen bättre.

Det finns även mycket begagnade cyklar på olika cykelhemsidor. Där kan du hitta en elitcykel för 12 000 kr.

Lycka till!

Tillbaka
Topp