D-spin & Mistyflip!

• Trådstartare Trådstartare Viktor_R
  • Start datum Start datum
V

Viktor_R

Guest
D-spin & Mistyflip!
jag undrar bara vad ni andra sköna jibbers tycker om att man får dra D-spin och Mistyflip i puckel nu?
själv tycker jag det e riktigt bra...."sporten" måste ju utveckla sig...å nu lär fler jibbers kanske testa på puckel.
vad tycker ni?

MvH// Viktor

D-spin & Mistyflip!
Jag tycker det är bra. Tidigare vågade vissa åkare inte snurra eftersom risken var större att misslyckas i hoppen. Istället gjorde åkarna twisters som inte kanske är världens lättaste hopp om man gör fyra st under en tio meters luftfärd. Tycker det är bra att man inte får göra mer en två twisters i samma hopp och att snurrarna bedöms med en högre svårighetsgrad. Huvudsaken är dock att åktekniken fortfarande är 50% av resultatet, grenen heter ju ändå puckelpist...

D-spin & Mistyflip!
det kommer bli skitgrymt!! de får ju även göra sideflip.. fast jag har hört att trippla twister ger mer poäng.

D-spin & Mistyflip!
Du har rätt grabben.. Det kommer att bli ett jävla drag i vinter kan jag säga.. Alla sorts snurrar och flippar tillåts nu. Utom raka volter som tex backflip och frontflip. Backflip får man göra, men då ska den vara grupperad eller så måste man lägga på en mutegrab eller nått liknande. Trippeltwist Förbjuds i år pga utveckling av old-school trick. När ni gör backflip i puckel.. Ett gott råd: Slå inte huvve i kicken..

D-spin & Mistyflip!
>>>>>>> det var nån som skrev att man inte fick göra sideflip men att man fick göra lincoln......hmmmmm...vad är skilnaden?.....aja...men ...får man göra helicopter men inte 360?.....eller?...=)....aja...ja tycker de är tufft att dom drar in lite mer trick i sporten...

D-spin & Mistyflip!
lincoln loop och sideflip är väl inte samma sak?? lincoln är ju lutad snett bakåt och sideflip det är bara sideflip helt enkelt?? eller har jag fel??

aja kände inte till nyheten iaf...... bra att sporten utvecklas ändå, det är inte så kul o kolla på tex. OS när dom bara gör jävla dubbel twist to spread osv... BRA!!

var fick du reda på det föressten?

D-spin & Mistyflip!
de kommer ju o bli en ganska mkt mer publikvänlig sport när dom får riva av lite roligare trick. hinner man med en 720 i ett puckel hopp??

D-spin & Mistyflip!
En sideflip och en lincoln loop är exakt samma sak, stilen är personlig och ingen lägger den likadant, men kan dra den snett bakåt, snett framåt eller rakt åt sidan.
När det gäller utvecklingen i puckeln tycker jag det verkar bra, det enda problemet är att det kommer locka fler newschooljibbers vilket kommer leda till väldigt mycket förlorade kläder bland pucklarna, dessutom så kommer ingen kunna hindra dimitri, den ryska gymnasten att lära sig åka skidor och sen dra en full full i puckeln, då känns det nog rätt kört för oss andra, right?

...Jacob

D-spin & Mistyflip!
Varför tillåts inte alla trick i puckelpist utan bara d-spin och mistyflip?? Varför finns det sådana regler att man bara får göra vissa trick? Är det för att begränsa så att de som är dåliga på att hoppa inte ska lida av det typ eller vad?

D-spin & Mistyflip!
Äntligen har FIS släppt loss lite på deras ruttna regler. Puckeln kommer att locka till sig många sevärda jibbers nu. Go for it!

D-spin & Mistyflip!
Visst fan är det bra, nu kanske man inte somnar frammför burken utan tittar på OS, från början till slut. Härligt.
Tveksamt dock om dessa hopp går att genomföras i ett puckelhopp, vi får väl vänta och se.

D-spin & Mistyflip!
Man skulle ju kunna införa en slags ny gren, typ slopestyle fast med lite pucklar i vissa delar av banan.............eller kanske inte...

// bison.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp