d70s, d40x, eller nått annat

axelwilhelm

Ny medlem
Nu e de så att jag funderar på att köpa en digitalsystemkamera.

Har kollat lite på d80 men efter att ja kom på att jag inte har 10k i bakfickan så sökte jag mig lite lägre i prisklass.

Har funderat på att köpa d40x eller eos 400d, men eftersom jag har rätt stora händer och dessa kameror är skit små så kollade jag än en gång efter nått annat.

Efter att ha suttit en förmiddag å kollat på nätet så blev ja sugen på en d70s, men det var svårt att hitta någon återförsäljare av denna modell och en bra prisuppgift, så e de nån som vet vart man kan få tag i en d70s och vad kostar den?

Nån som har några tips på andra kameror som skulle kunna passa mig, jag är en nybörjare med entusiasm, å behöver en kamera att växa i, prisklassen är allt från 0 till 7000-8000

Jag fick min D70 (ej S) av min syrra i födelsedags presten.. känner mig bortskämd.
begagnade dyra systemkameror ka nvara ett alternativ. människor som köper dem nya brukar ta hand om dessa kameror.

Håll dig borta från D40/D40x.

Dem har ingen inbyggd autofokusmotor. Vilket gör att du inte kan använda varken gamla eller andra prisvärda objektiv. Du kan bara använda objektiv med AF-S eller AF-I motor, vilket det inte finns särklit många utav vad jag vet. Men ifall du inte tänker bygga ut ditt system så kan du ju självklart köra en D40 med kit och hålla dig där, för du får ju mycker förmåner ändå. Allt är ju relativt.

D50, D70s eller D80 tycker jag du ska välja mellan iaf (Då jag är Nikon fantast). Du har ju även Canon motsvarigheter, men det låter jag någon annan uttala sig om.

Beggad 30d eller D80. D70 är en gammal kamera kom 2004. Du vill definitvt ha en nyare variant. D40 och 400d är bra kameror men du kommer att tröttna på dem. Framförallt ergonomiskt. Tänker du plåta actionsport mm så rekommenderar jag starkt att gå upp en klass till typ 30d eller D80.

Har sett D80 på blocket för 5500 :- kolla också på http://www.fotosidan.se

Tillbaka
Topp