Hej,
Jag skulle först och främst köpa en hjälm som passar mitt huvud samt ser bra ut. Hjälmar har otroligt olika passform. Själv har jag en mattsvart Burton Remix, passar kanon och har bra ventilering. En del goggles passar inte så bra till hjälm. För länge sedan hade jag ett par Arnette (modell The Goggle), men de passade inte bra till hjälm. Varför? Jo, bandet är fäst ganska långt in på goggle-bågen, så det blev liten glipa vid tinningen när man hade hjälm och goggle på. Inga problem egentligen, tills man dyker med huvudet i lössnön. Därefter skaffade jag med ett par Arnette Series 2 som passade perfekt. För en del år sedan tyckte jag att Dragon var häftiga, så jag köpte ett par sådana. På den tiden var dock bandet fäst ganska långt in på goggle-framen (och det blev en glipa vid tinningarna), men jag såg att man kunde fästa dem längre ut på goggle-bågen (det fanns hål för det, men på den tiden var det bara en designsak). Jag trådade upp bandet, och sydde fast (med symaskin) bandet på yttre håldelen på goggle-bågen. Ett par säsonger sedan tillverkades Dragon med bandet fastsytt på yttre goggle-delen (inte min förtjänst, jag såg en del andra som gjort likadant, främst i USA).
Lycka till med hjälmletandet.
Ride on,