Dags för dump i Alperna

Dags för dump i Alperna
nu har vintern äntligen kommit till alperna ++ var i davos jakobshorn idag och det var grymt skön snö.. men mycket stenar inunder - brorsan slet av ena kanten pa° sin bräda och jag fick bra mycket hack.. saksamma det var urkul och det fanns snö och solen titta fram och ja igentligen saknades bara ett bra underlag i offpisten.. pisterna var la bra de med försökte undvika dem =)

Dags för dump i Alperna
Dags för dump i Alperna
Riktigt härliga bilder! Härligt att se. Det behövs mer snö (minst sagt) för att inte sabba utrustningen HELT, men det är på rätt väg.

Dags för dump i Alperna
Zermatt fick 85cm pa 24 timmar i fredags... coolt! Mina kollegor var pa plats, och det var helt galet! Om man ramlade fick man drunkningskänslor och fick kämpa ordentligt för att ta sig upp... ;o))

Dags för dump i Alperna
är det bara jag som tycker att det vore nice att hålla den här tråden igång och få lite löpande info från de fjärra bergen? Så, någon som har något nytt att tillägga?

Dags för dump i Alperna
hmm jag som bor mitt i alperna (KUFSTEIN) har dock inte hört nagot om jätte dumpar. o det lär inte komma inom den närmaste 3-4 dagarna / veckan heller...

Dags för dump i Alperna
Verkar som om att en snödump i alperna är på väg. Super dolimiti ski (canazei arabba osv) kommer få ca 50 cm under dagarna enligt snow-forecast.

Tillbaka
Topp