Dagstripp Romme Alpin

Herrmelinryd

Aktiv medlem
Dagstripp Romme Alpin
Hade tänkt ta ledigt en dag nu i veckan för att ta en dagstripp till Romme. Behöver åka av mig lite själv, sportlovet blev lite väl mycket sladda bakom barn.

Är det mycket folk en fredag? Vill inte stå i en massa liftköer.

Dagstripp Romme Alpin
Hade tänkt ta ledigt en dag nu i veckan för att ta en dagstripp till Romme. Behöver åka av mig lite själv, sportlovet blev lite väl mycket sladda bakom barn.

Nej du kommer att kunna sladda fritt utan köer.

Det är i princip aldrig jobbiga köer i Romme, liftsystemet är för bra. Största bekymret är väl att det bussas massor av ungdomar till backarna, som aldrig tidigare stått på ett par skidor. Men det problemet löser du ju med att åka i Götes.

Trevlig resa!

Dagstripp Romme Alpin
Kan inte tänka mig att det är köer en fredag. På helgen kan det vara en del köer men åker du själv finns singelkö till alla liftar. Dock funkar inte singelköerna så bra som på andra skidorter och det är mer eller mindre alltid en eller två stolar lediga i varje stol. Mkt blåbär/ungdomar med dålig liftdisciplin som kan störa oss vresiga medelålders gubbar.

Senast ändrad:
Dagstripp Romme Alpin
Kan inte tänka mig att det är köer en fredag. På helgen kan det vara en del köer men åker du själv finns singelkö till alla liftar. Dock funkar inte singelköerna så bra på på andra skidorter och det är mer eller mindre alltid en eller två stolar lediga i varje stol. Mkt blåbär/ungdomar med dålig liftdisciplin som kan störa oss vresiga medelålders gubbar.
Låter helt klart illavarslande att man som vresig medelålders gubbe kan störa sig. 🙂 Får väl ta lugnande innan jag åker.

Dagstripp Romme Alpin

Kolla vädret, fredagen ser sisådär ut. (Regn-risk)

Jag siktar på torsdag (om nu jag och åk-kompisen nu kan krångla oss bort från jobb)

Dagstripp Romme Alpin
Kolla vädret, fredagen ser sisådär ut. (Regn-risk)

Jag siktar på torsdag (om nu jag och åk-kompisen nu kan krångla oss bort från jobb)
Såg det nu på morgonen. December bjöd på fyra dagars träningsläger i Sälen med ösregn, så det är något jag helst slipper.

Blir nog imorgon eller onsdag. Det blir tuffa förhandlingar med mina två chefer (hemma och på jobbet).

Tillbaka
Topp