Dalbello id som blivit formad åt fel håll

Primary

Aktiv medlem
Hejsan!
jag köpte ett par dalbello krypton med id innersko med wrap konstuktion hos alpingaraget förra året. Har åkt ca 2veckor på dom förra säsongen och plockade fram dom nu igen inför denna säsong, såg nu att på högerpjäxan har innerskon”wrappats” åt fel håll, se bild. Kände av förra året att det gjorde lite ont uppepå högerfoten men tänkte inte så mycket på det. Nu när jag testar pjäxorna märker jag att högern inte sitter lika tight just vid smalbenet/vaden. Skulle det gå att värma upp innerskon med typ hårtork just på det kritiska områden, wrappa den åt rätt håll för att sedan spänna på sig den i några minuter? Eller vad säger ni?
Bild 1: innerskon felwrappad
5439E1D7-316B-4FC8-9C7A-D8DE01154BCD.jpeg

Bild2: innerskon wrappad så som den är menad:
16266464-6650-49B0-A211-293D118A383D.jpeg

bild 3:visar det kritiska området där det blivit värst påverkan
05DF51A9-0E98-496A-A75F-57B494FC1DD9.jpeg

Jag ser inte några problem med att forma om innerskon, då Intuition ska klara av att formas om flera gånger. Man kan antingen värma om dem med en strumpa fylld med ris, som man värmer i micron. Eller så slår man på ugnen på ca 100C och låter dem stå där i ca 10 min. Fixa en tåhätta genom att klippa av topparna på ett par gamla strumpor och sätt på båda strumptopparna på foten innan du sätter på dig din skidstrumpa. Om du vill ha ytterligare utrymme kring knölar då kan du exempelvis köpa möbeltassar på biltema och sätta på knölarna.

Tänk på att inte knäppa pjäxorna så hårt och observera att de i länken jag skickat anger gradantalet i fahrenheit.

Tillbaka
Topp