Dalbello Krypton Virus

pelajun

Ny medlem
Dalbello Krypton Virus
Någon som vet vart Dalbellos tredelade touring pjäxa Virus tog vägen? Är den på gång eller har dom lagt ner den.?

Dalbello Krypton Virus
Den skulle ha kommit i dec i stl 26, men så blev det inte. Det var med åter på ISPO för 4 veckor sedan. Verkar väldigt bra, i år fick man sticka ned foten i den. Men det var inte helt klar. Veckan efter ISPO skulle de bla ta beslut om den blir Dynafitkompatibel (hoppas på det).

Men minst lika bra som Virus är Dynafit Titan. Jag skulle gissa att den är styvare. 20 % styvare än Zzeus (Svart Dyanafit överlapp, tror att den heter så) och tunnare och bättre innersko vilket gör att det får större volym. Sjukt mycket bättre än BD Factor. Betydligt styvare och dessutom lättare.

Dalbello Krypton Virus
Hmm nice
Vad är det som ger virus free de bästa utförsegenskaperna och går det att köpa den modellen kombinerad med dynafit?

Dalbello Krypton Virus
Virus Free finns inte med Dynafit, ska visst vara styvast plast i den men högst vikt. Mest vanlig alpinpjäxa av de tre. Att den har bäst utförsegenskaper är vad Dalbello säger men låter rimligt.

Dalbello Krypton Virus
Men varför inga dynafit fästen även på den? Sulan ser ju likadan ut som på de två andra... Jäkla profilering, är vi så dumma att vi inte själva kan bestämma vad vill kombinera för utrustning?
Den dagen jag har en billig FT 12 bindning i sikte skulle jag verkligen inte banga mellan modellen.

Nån som har koll på priserna nere i europa?

Dalbello Krypton Virus
"Men varför inga dynafit fästen även på den?"
-Kan gissa att det är en prisfråga, skippar man dynafitfästen blir det billigare. Inte helt unikt tänk för Dalbello utan ger gäller allt i den marknadsekonomiska delen av välden.

Billigare plast, inga Dynafitfästen och enklare innersko ger billigare sko. Det är inte kärnfysik.

Även Dynafit har likande prisintervall på deras Zzero 4-skor. I tyngre plast Den röda), mer som alpinpjuck blir de tyngre, styvare och billigare.

"Den dagen jag har en billig FT 12 bindning i sikte skulle jag verkligen inte banga mellan modellen."
-Mellanmodellen funkar självklart i andra bindningar än Dynafit.

Dalbello Krypton Virus
Tack för svaren, du borde bli Dalbello rep... Men om jag nu skulle vilja ha en så styv/lätt pjäxa som möjlig med dynafit fästen då, var mer så jag menade.

Dalbello Krypton Virus
Snackade med en försäljare i Chamonix igår som beskrev Virus modellen som "a piece of junk. Too many moving parts". Han visade också hur lätt ett spänne som sitter på framsidan kan lossa när man flexar framåt.

Go figure...

Tillbaka
Topp