Dåligt glid på Longboarden

barrett123

Ny medlem
Jag köpte precis min första bräda och det blev en billigare variant för 1500kr. Till min besvikelse så rullar den inte på bra alls, man får kämpa för att få upp fart och när man väl fått det så bara dör den..
Jag började åka på min polares bräda och det var pga det jag nu köpt en egen, den är också en billigare för ca 1500 som han köpte för typ 2-3 år sen och den rullar på riktigt fint!

Fattar inte varför, har provat att lossa lite på muttrarna vid kullagrena men det hjälper inte..
Alla tips uppskattas!

Brädan: http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=9567&ProductDetailId=58634

Senast ändrad:
Testat att ta upp kullagerna och fetta om dom med 5-56? Funkar alltid! bara att bända ut dom mot trucken sedan spruta i lite 5-56 och snurra dom mot handflatan, in igen och klart!

okej ska prova det då tack för tipset :) men känns som att de borde vara bra egenlitgen med tanke på att jag har haft den i 2 dagar. Men ska prova det direkt!

Finns ju kanske någon anledning till att brädan inte var så dyr, testa att smörja annars är det ju bara te å köpa nya lager, inte å dyrt.

aa det jag tänkte med.. inte så dyrt o köpa en par bättre.
ska iväg o köpa 5-56 nu iallafall så får vi se hur det går. tack grabbar

Nej!!! Det kan ta tid för lager att få bra rull... du måste åka in dom!

Testa snurra hjulen på en polares splitternya skateboard så ser du att det inte är lika bra fjong i dom som på en bräda som rullat en sommar eller så. Är problemet kvar efter en rejäl inkörning kan du väl köpa nya lager eller kanske hjul?

finns på nätet men jag köpte dem på moyo i sundsvall 299 kr ganska dyrt men helt klart värt det!

Nya lager rullar alltid segt, kör med brädan några veckor så ska du se.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp