Longboard?

Longboard?
Saker du ska tänka du?....

*Du ska vara nöjd med den!

*Vad du ska ha den till? (DH, Freeride, trick´n´slide m.m.)
Alltså den ska passa din åkstil!
------------------------------------------------

Den brädan du länkade till!

Jag har en klasskompis som har en sådan, den har en mysig form(enligt mig) och funkar bäst till att bara åka vanligt på(cruising).

Den känns aningen vinglig i högre farter.

Ganska skön bräda i allmänhet, inget speciellt med den.

Longboard?
Fiberfish soft är tyvärr i år riktigt hård, sen skulle jag inte rekommendera standardpaketet utan det är bättre du lägger till 300kr och får vettiga truckar och hjul (custompaketet)! Dessa svänger och rullar bättre samt paris truckar är det som säljs till dom dyrare brädorna också så vill man uppgradera så behöver man inte köpa mer än ett ny bräda eller vill man sälja så håller det bättre i pris :)

Den brädan är som rocknerPR klockren för cruising men vill man ha något som klarar av både cruising, slides och tricks så bör man kolla på platypusen med custompaket (2299kr) vill man dancea så bör man skaffa sig något längre ~110-120cm

Slipstream med custompaket finns på http://www.evolverskate.se/webshop , vill du ha mer info om vad som finns inne så ring lukas Tele: 0500 410175 . Vet tex att platypusen är slut men det ska komma en jäkla massa slipstream brädor antingen idag, imorrn eller i början på nästa vecka! :D

Senast ändrad:
Longboard?
linder sa:
Fiberfish soft är tyvärr i år riktigt hård
Fiberfish för iår gör i två modell enligt deras hemsida, en soft och en hard :)

Fast jag har inte provat årets heller så även soft kan vara ganska hård!

Longboard?
Det har alltid varit soft och hard :) Men soft från förra året va mycket mjukare (har själv hoppat sönder en) men daniel på slipstream ville ha lite hårdare vilket blev rätt så mycket hårdare :/

Den är såpass hård så när lukas på evolver monterade ihop en så blev han så paff att han fick montera ihop en till för att se så det inte va något fel :P

Den är rätt mycket hårdare än min flex 1 dervish tex.

Senast ändrad:
Longboard?
linder sa:
Det har alltid varit soft och hard :) Men soft från förra året va mycket mjukare (har själv hoppat sönder en) men daniel på slipstream ville ha lite hårdare vilket blev rätt så mycket hårdare :/

Den är såpass hård så när lukas på evolver monterade ihop en så blev han så paff att han fick montera ihop en till för att se så det inte va något fel :P

Den är rätt mycket hårdare än min flex 1 dervish tex.
Okej, visste jag inte om :) Är den så pass hård så kan den nog vara ganska kul som city racer :)

Tillbaka
Topp