Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Dåligt med snö i svenska fjällen till nyår?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nightwish76" data-source="post: 1311934" data-attributes="member: 165046"><p>Nu är det inte svenska fjällen, men är i Trysil under julveckan och det är väldigt lite öppna backar tyvärr. Istället för att åka på en anläggning som man hört ska vara stor, känns det som en ganska liten sådan. Få backar att verkligen kunna åka i, massa folk i backen och köerna, speciellt efter juldagen. Känns som att åka i Branäs där det är helt ok i några dagar men man tröttnar fort på få olika backar.</p><p>Kollade de andra SkiStar anläggningarna och det är väldigt få backar öppna i Hemsedal, och Vemdalen. Vemdalen har jag varit i Klövsjö och känner till backarna och där finns inget åkbart för tillfället om man inte ska tröttna. </p><p></p><p>Idre verkar också vara ganska lite öppet, Ja överlag, många pister enligt skidorternas sätt att räkna, men en massa knatte arenor och transportsträckor räknar jag ínte som pist. </p><p>Trysil första gången för vår del, men det känns inte som man vill komma tillbaka. För mycket folk, och då är det ändå inte en högsäsongsvecka som nyår eller sportlov.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nightwish76, post: 1311934, member: 165046"] Nu är det inte svenska fjällen, men är i Trysil under julveckan och det är väldigt lite öppna backar tyvärr. Istället för att åka på en anläggning som man hört ska vara stor, känns det som en ganska liten sådan. Få backar att verkligen kunna åka i, massa folk i backen och köerna, speciellt efter juldagen. Känns som att åka i Branäs där det är helt ok i några dagar men man tröttnar fort på få olika backar. Kollade de andra SkiStar anläggningarna och det är väldigt få backar öppna i Hemsedal, och Vemdalen. Vemdalen har jag varit i Klövsjö och känner till backarna och där finns inget åkbart för tillfället om man inte ska tröttna. Idre verkar också vara ganska lite öppet, Ja överlag, många pister enligt skidorternas sätt att räkna, men en massa knatte arenor och transportsträckor räknar jag ínte som pist. Trysil första gången för vår del, men det känns inte som man vill komma tillbaka. För mycket folk, och då är det ändå inte en högsäsongsvecka som nyår eller sportlov. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Dåligt med snö i svenska fjällen till nyår?
Tillbaka
Topp