Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Dåligt med snö i svenska fjällen till nyår?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nightwish76" data-source="post: 1311945" data-attributes="member: 165046"><p>Inte egentligen, men jag har inte upplevt julveckan som så trång någon gång innan. Varit i Klövsjö 2018, fram till 21 tror jag det var. Enda gången et var mycket folk var pandemiåret och Skalet hade ingen snö i sina backar i övre halvan. Sen var vi i Tänndalen i fjor och det var riktigt nice. (Sportlov).</p><p>Kompisar som är i Hafjell nu och det är samma sak där nu, hälften av backarna öppna både där och Kittefjell, såd et verkar vara lite ont om snö även utanför SkiStar. </p><p></p><p>Ps, Branäs har jag nog ansett vara typiskt Ställe som bara bygger ut bostäder och säljer och hyr ut, men anläggningen klarar inte den mängden folk. Med Sksitar tätt efter där man gör likadant, höga liftkortspriser, men snö kan de inte lägga eller bemanna ordentligt så att man kan öppna fler liftar, /nedfarter. Satsar mer på flashiga restauranger än skidåkning eller nåt . Känns det som nu. Men visst, jag kan väl köpa att det är ont om snö, hade det varit lite fler nedfaretrer öppna hade det inte blivit så jäkla trångt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nightwish76, post: 1311945, member: 165046"] Inte egentligen, men jag har inte upplevt julveckan som så trång någon gång innan. Varit i Klövsjö 2018, fram till 21 tror jag det var. Enda gången et var mycket folk var pandemiåret och Skalet hade ingen snö i sina backar i övre halvan. Sen var vi i Tänndalen i fjor och det var riktigt nice. (Sportlov). Kompisar som är i Hafjell nu och det är samma sak där nu, hälften av backarna öppna både där och Kittefjell, såd et verkar vara lite ont om snö även utanför SkiStar. Ps, Branäs har jag nog ansett vara typiskt Ställe som bara bygger ut bostäder och säljer och hyr ut, men anläggningen klarar inte den mängden folk. Med Sksitar tätt efter där man gör likadant, höga liftkortspriser, men snö kan de inte lägga eller bemanna ordentligt så att man kan öppna fler liftar, /nedfarter. Satsar mer på flashiga restauranger än skidåkning eller nåt . Känns det som nu. Men visst, jag kan väl köpa att det är ont om snö, hade det varit lite fler nedfaretrer öppna hade det inte blivit så jäkla trångt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Dåligt med snö i svenska fjällen till nyår?
Tillbaka
Topp