Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Damskidor Rossi?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 150993" data-attributes="member: 12483"><p>Dom kostade ca 250 EUR från start , och tro mig, för dom pengarna får man inga andra skidor än just synnerligen ordinära nybörjarskidor. Visst, på mjukt prepareat underlag kan man naturligtvis carva på dom. Däremot på hård snö /is räcker dom inte till hur bra teknik du än har. Dom har begränsningar i böj- och vridstyvhet vilket i praktiken innebär att dom inte håller greppet i backen. Dom har dessutom kort livskängd.</p><p></p><p>En nätbutik som har bra priser är www.Sportconrad.com i tyskland. Här får du några förslag som jag tror på.</p><p>Fischer RC4 Race SC, 155 cm, 399 EUR (årets)</p><p>Dybastar Exclusive 10, 150, alt 158 cm, 299 EUR (utgående modell)</p><p> </p><p>Om man ska åka "allroundåkning" är i a f min åsikt att man inte ska gå för långt ner i längd. kroppslängd ev -5 cm. Sen är det trots allt den effektiva åkytan eller kantlängden som gäller. Många skidor har en uppböjning eller kraftig insvängning på bakänden </p><p> </p><p>Vänligen,</p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 150993, member: 12483"] Dom kostade ca 250 EUR från start , och tro mig, för dom pengarna får man inga andra skidor än just synnerligen ordinära nybörjarskidor. Visst, på mjukt prepareat underlag kan man naturligtvis carva på dom. Däremot på hård snö /is räcker dom inte till hur bra teknik du än har. Dom har begränsningar i böj- och vridstyvhet vilket i praktiken innebär att dom inte håller greppet i backen. Dom har dessutom kort livskängd. En nätbutik som har bra priser är www.Sportconrad.com i tyskland. Här får du några förslag som jag tror på. Fischer RC4 Race SC, 155 cm, 399 EUR (årets) Dybastar Exclusive 10, 150, alt 158 cm, 299 EUR (utgående modell) Om man ska åka "allroundåkning" är i a f min åsikt att man inte ska gå för långt ner i längd. kroppslängd ev -5 cm. Sen är det trots allt den effektiva åkytan eller kantlängden som gäller. Många skidor har en uppböjning eller kraftig insvängning på bakänden Vänligen, /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Damskidor Rossi?
Tillbaka
Topp