Daniese nextwave

Jeppann

Ny medlem
Daniese nextwave
Är sugen på ett daniese nextwaveskydd. https://www.freeride.se/review/view.php?id=2582

Funderar dock på vad jag ska ha för storlek? Är 192 cm lång men ändå rätt spinkig (80 kg). Mkt osäker på om jag ska ha medium eller large. Vad tror ni?

för övrigt undrar jag vart man hittar det billigast? Vad finns det mer för butiker än alpingaraget?

Senast ändrad:
Daniese nextwave
Jag har fått för mig att storleken på ryggskydd främst avser längden på skyddet, alltså ska du ha en L om du är 192, kanske XL?!

Kolla om du hittar några mått på Daniese hemsida.

/e

Daniese nextwave
Är det längden det går på ska jag ju definitivt ha large då. Frågan är om man vågar chansa. Orkar ju inte krångla med att byta o så om jag köper från utlandet. Hm. Kanske borde maila dainese i sthlm o fråga vad dom tror.

Daniese nextwave
så länge ryggskyddet bara är en skena du sätter på som denna modell är det bara längden som spelar roll. Köper man däremot västar med inbyggt skydd bör man nog ta hänsyn till kroppsstorlek. I ditt fall kanske man ska satsa på ett XL, risken med att köpa för "långt" skydd är att man får upp skyddet upp över nacken för långt vilket inte är bra. Mail och fråga är nog en bra idé, bäst är ju förstårs att testa i butik.

/Jakob

Tillbaka
Topp